Gå til innhold

Hvordan skal jeg isolere?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har tenkt å lage meg hjemmelaget vannkjøling med peltier. Men det er to ting jeg lurer på: Kondens. Hvordan isolerer man best mulig og med hva? Jeg har lest at armaflex skal være bra og silikon, har også lest om dielektrisk fett.

Det andre jeg lurer på er hvordan jeg burde koble til strømmen til peltierelementet? Jeg har skaffet meg en ny 400 watts strømforsyning, som jeg har tenkt å montere i kabinettet, siden den andre ikke er tilstrekkelig.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer litt på dette jeg og, hvis jeg monterer et 170W eller 226W fra microplex, hvor stor strømforsyning trenger jeg da? Tenker på separat forsyning til peltier. Har funnet en 270W Mini-ATX på komplett siden det er det eneste jeg har plass til. Holder det? Har 6,7cm plass mellom radiator og den andre strømforsyningen.

Endret av Stingher
Lenke til kommentar

Watt på PSU har ingenting og si her. Amper strømforsyningen gir på 12V er det som teller.

Det pleltieret på microplex trekker 24A. Derfor må du finne en strømforsyning som minst gir 24A på 12V+ :)

EDIT: Anbefaler deg og heller kjøpe på eBay.com, betalte 150kr for et på 40W ink frakt :)

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...