Gå til innhold

Debianinstallasjon: Error 17 i GRUB

Anbefalte innlegg

Hei.

La inn Debian Sarge helt problemfritt på en 60GB-disk; 1GB til swap, 10GB ext3 på / og 50,5GB ext3 på /home. Installasjonen gikk egentlig helt fint, og jeg fikk spørsmål om jeg ville legge GRUB inn i MBR. Jeg tok ut CD-en, bootet - alt gikk noenlunde normalt, men plutselig fikk jeg dette opp på skjermen:

GRUB Loading stage1.5.

GRUB loading, please wait...
Error 17

Hva skal dette bety? :ermm: Har Googla meg grønn uten å finne svar på hva jeg skal gjøre...

Litt specs;

200MHz Pentium Pro

64MB EDO RAM

60GB 7200RPM HD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

La inn Debian Sarge helt problemfritt på en 60GB-disk; 1GB til swap, 10GB ext3 på / og 50,5GB ext3 på /home. Installasjonen gikk egentlig helt fint, og jeg fikk spørsmål om jeg ville legge GRUB inn i MBR. Jeg tok ut CD-en, bootet - alt gikk noenlunde normalt, men plutselig fikk jeg dette opp på skjermen:

GRUB Loading stage1.5.

GRUB loading, please wait...
Error 17

Hva skal dette bety? :ermm: Har Googla meg grønn uten å finne svar på hva jeg skal gjøre...

Litt specs;

200MHz Pentium Pro

64MB EDO RAM

60GB 7200RPM HD

Error 17 er når grub finner en partisjon, men ikke kjenner igjen filsystemet, og dermed ikke kan mounte partisjonen.

Virker på meg som en reinstall er eneste behandling for dette.

Lenke til kommentar

For å gi en liten oppdatering her:

I og med at GRUB ikke kjente igjen filsystemet, brukte jeg ReiserFS i stedet for ext3; funka 100%! Så, nå lurer jeg egentlig bare på om det er noe å vinne på å knote med GRUB's konfigurasjonsfiler, for å få til ext3-filsystem?

Takk for svarene, forresten! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...