Gå til innhold

Siste software på Nokia 6230?

Anbefalte innlegg

Har en Nokia 6230, vet ikke helt hvor gammel den er, men den har noen irriterende bugs. Den spiller ikke alltid av musikk på høytaleren, det samme med vekkerklokken, den fungerer men bare på den "lille" høytaleren, noe som hjelper fint lite når en skal bli vekket av den.

Tenkte kanskje den var klar for en liten software oppdatering. Hvordan finner jeg ut hvilken SW jeg har nå, og hvor mye vil det koste å få den oppgradert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med koden *#0000# får du vite SW-versjon. Du må vel dra til nærmeste Nokia-autoriserte verksted for å oppgradere SWen.

NB: Husk å tå ut minnekortet før oppgraderingen. Leste om en som ikke gjorde det, og hans minnekort ble passordbeskyttet og ubrukelig...

Lenke til kommentar
Må man virkelig stikke til en forhandler og mest sannsynlig betale for å oppgradere frimware?

Har lagt merke til at skjermen på min 6230 er blassere en en vennines, og jeg håpte dette hadde noe med firmware å gjøre - har v.4.44.

Det med skjermen har ikkeno med software å gjøre. De tidlige nokia modellene kom med en mer gul-aktig skjerm, og de nyere kom med en mer lys/blå-aktig skjerm. Dette er noe du kan få byttet gratis på et nokia verksted.

Jeg vil absolutt anbefale oppgradering av software, finnes mange nye og viktig funksjoner der. Det jeg kommer på i farta er:

-man kan trykke på "legge på" tasten når tastelås er på, så vil lyset gå på og skru seg fort av igjen

-Nye ikoner for mapper og mp3

-Den finner mp3 filer uansett hvor på minnekortet de ligger, ikke kun i en mappe.

-bedre kamerafunksjon

-bedre batteri kapasitet

-når du ta bilde står det "send" på bekreftelsesknappen istedetfor "slett"?

-bedre lyd

-jeg synes også tlf virker raskere, men det er mulig det bare er meg.

-når tlf har ligget med tastelåsen på en stund og klokken ruller over skjermen er det annerledes bakgrunn

+++

kommer ikke på mer i farta hehe... :)

Og en ting til... skal du sende tlf på service, sørg for å få tastematte til 6230i... den gjør underverker. Sinnsykt mye bedre med den bekreftelsesknappen i midten ;)

Lenke til kommentar
Det var mange positive oppdateringer faktisk! Jeg tror jeg skal prøve å oppgradere!

MrHappy: Hva betalte du for oppgradering? Eller koster det noe i det heletatt for sw-oppdatering (alt koster vel noe egentlig...)?

Det er gratis. Be dem samtidig freshe opp tlf med nytt deksel evnt skjerm hehe.... Blir som å få ny tlf.

Husk å ta ut minnekort før du levere den.

Lenke til kommentar

Det er gratis. Be dem samtidig freshe opp tlf med nytt deksel evnt skjerm hehe.... Blir som å få ny tlf.

Heisann. Gode råd! Jeg får en brukt 6230 i posten nå, og skal freshe den opp før jeg begynner å bruke den.

Hvor leverer jeg den inn (navn, tlf)? Jeg bor i Oslo. Og er du sikker på at sånt er gratis? Hvor lang tid tror du det tar?

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...