Gå til innhold

Hva bør jeg ha med på en tredagers sykkel-telt-tur

DE1

Anbefalte innlegg

Hva mener du? (Les emnetittel)

Jeg går i 8.Klasse ved Kopperud Skole.

Tradisjon er at siste uke før sommerferien (det vil si neste uke) skal vi på en tredagers sykkel-telt-tur...

Hva mener du er lurt å pakke med?

(Vi skal dag 1. sykle 4 mil, neste dag 2 mil, og siste dag 2 mil)

Dag 1 (på kvelden) skal foreldrene komme bil og vi skal ha en sosial del sammen med dem (altså kan de ha med det jeg ikke får plass til på sykkelen)

Hva mener du? Glad for svar...

- DEGJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lappesaker og en liten sykkelpumpe. Glem det, og du kan bli nødt til å bryte sammen i stille gråt.

VIKTIG!!!

Har vært med på tur uten pumpe før, og det virket ikke morsomt å gå hjem. (var ikke jeg som punkterte).

Det viktigste er kanskje nevnt allerede. Husk å ha litt vann og noe å tygge på lett tilgjengelig under sykkelturen.

Lenke til kommentar

Sykla fra Bergen til Oslo i fjor sommer. Her er mine erfaringer og tips:

Kjøp en ekstra flaskeholder, slik at du har to flasker vann tilgjengelig.

Bruk en god sykkelbag bak på baggasjebrettet. Jeg brukte en fra biltema, som funket helt topp!

Lappesaker er et must, samme med en enkel liten pumpe.

Sykkelcomputer er veldig alright å ha med... Hadde egentlig ikke klart meg uten :)

En polstret sykkelshorts er veldig viktig, slipper å bli stiv,støl, og ikke minst sår i rompa og mellom bena. Tips: XXL selger (solgte?) noen helt greie til kr. 99

En lett og fin sovepose, samt et lett, lite liggeunderlag er uvurdelig.

Pakk lett, og prøv å få det hele til å veie så lite som mulig.

Kart + nafboka er kjekt og ha. Samt mot til å spørre folk om veien :yes:

Ta gjerne en service på sykkelen din før du drar av sted. Stram alle skurer,muttere, smør kjedet, sjekk lufttrykk i dekkene, og gjerne ha stive dempere. Mange sykler rundt med ALT for mjuke dempere!

Ellers så er det kjekt å ha med kamera, og nok film til det. (Opplevde selv å gå tom for film når jeg syklet rallarveien. Ikke kult...

Mye penger er også kjekt å ha. Når dagen er omme skal det feires!

Etter 8timers tid ellerno på sykkelen smaker det godt med pølser/burgere og seff en pose med Sørlands Chips!

Ha det kult!

Selv har jeg og en kompis planer om å sykle fra Nordkapp - Lindesnes ellerno. Men en ting er sikkert; Det er et godt stykke lengre enn Bergen - Oslo!

EDIT: Når det gjelder klær; Ikke ta med så alt for mye. På din tur trenger du egentlig ikke noe skift :D

En fleecegenser er kjekt å ha, samt en lett gore-tex jakke, som du også kan bruke som regnjakke.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Vel, nødvendig er det ikke.

Hadde selv plunder med å få montert den opp.

Men er veldig glad for at jeg gjorde det, da jeg syklet.

Er digg å vite hvor langt det er til neste sted, gjennomsnittsfart.

Sjekke hvor mange effektive timer du syklet den og den dagen.

Sjekke hvor langt du sykla hver dag, samt hvor langt du sykla til sammen.

Alt i alt, er det en kjempedigg sak å ha med seg, som gjør syklingen mer artig.

Lenke til kommentar

Vel, jeg bruker en eller annen Cateye. Og er fornøyd med den, bortsett fra prisen.

Hvis jeg skulle kjøpt i dag ville jeg sett på de computerne de selger på Clas Ohlson.

Sigma Sport tror jeg de heter, har fått en godt inntrykk av de. Samt at de selges til en rimelig penge!

Et godt kjøp tror jeg....

Det vil også som sagt gjøre turen din mye morsommere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...