Honda 15 firetakt Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er det en bra motor Har nettop kjøpt den!! Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Skriv hvilken motor det er, hk o.s.v. Personlig ville jeg ikke kjøpt firetakt, men det er jo ditt valg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Honda 9,9/15 Firetakt det vel?? Var ikke det den "beste" motorern du henviste til tidligere da? Personlig har jeg ingen erfaringer med den motoren, men har hørt mye bra om den, og litt negativt (trimming) Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja.. trur det er dårlige trimm muligheta på den der.. Lenke til kommentar
lloydsb Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 min far har en 80 hk yamaha firetakt... gode motorer for den som ikke er så altfor opptatt av høy ytelse, heller den som er opptatt av å ha fine turer med lite bensin forbruk å mindre støy fra motoren!! Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Skriv hvilken motor det er, hk o.s.v. Personlig ville jeg ikke kjøpt firetakt, men det er jo ditt valg. Beklager at jeg har vært så høy i hatten ber derfor om tilgivelse. Motoren på bildet er en Yamaha 15 hk firetakt!! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her... Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt . Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her...Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt . Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter - Firetaktere passer rett og slett ikke på mindre båter. Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her...Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt . Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter Båten ser verre ut en den er, min er kraftig modifisert skal ta bilde av den snart!! Er litt enig i at de er veldig tunge og derfor ganske uegnet. Men jeg ser heller på det positive som er ganske viktig for meg altså nemlig god drivstoff økonomi og gode dorge egenskaper. Er også veldig fornøyd med farta på den også pluss at den drar bra bedre en 15 suzukien min. Vis noen lurer så er det en 83 modell trimmet fra 9,9 til 15 hk. Beklager til alle om jeg har vært frekk!! Mvh geir.. Se bilde av båten min. Den med 2 voksne personer går 23 knop målt med og standard propell-propellen er så liten at turtallsperren slår inn!! Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her...Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt . Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter - Firetaktere passer rett og slett ikke på mindre båter. Ops dobbel post men det får gå!! Enig i at de er litt uegnet for små båter ja!! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 med 2 voksne personer går 23 knop målt med og standard propell-propellen er så liten at turtallsperren slår inn!! Og fattern sin lami 14foter med 40hk tohatsu 2-takter på gikk i 27knop Noe som ikke stemmer helt her... Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 med 2 voksne personer går 23 knop målt med og standard propell-propellen er så liten at turtallsperren slår inn!! Og fattern sin lami 14foter med 40hk tohatsu 2-takter på gikk i 27knop Noe som ikke stemmer helt her... Skal ta bilde til helga så da får dere fotobevis hvis dere lurer!! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Selvfølgelig lurer jeg. Dette høres for godt ut til å være sant, den tunge båten i 23knop... Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Selvfølgelig lurer jeg. Dette høres for godt ut til å være sant, den tunge båten i 23knop... vekt er 80 kg veldig tung!! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en 15Hk Honda firetaktsmotor på en With 385 dromedille. Gjør 21 gps knop, noe som er helt greit. Lydbildet og motorgangen er noe helt annet enn fra en surrete totaktsmotor, jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet en Honda firetaktsmotorer til båt iallfall Bensinforbruket er også veldig greit, bruker 4 liter i timen. Kjørte fra Bergen sentrum til sognefjorden på ca 8 liter bensin med denne båten. Det er vel den billigeste turen jeg noensinne har hatt med drivstoffutgifter Båt og motor: http://home.no.net/~jmilde/aa.jpg Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har en 15Hk Honda firetaktsmotor på en With 385 dromedille. Gjør 21 gps knop, noe som er helt greit. Lydbildet og motorgangen er noe helt annet enn fra en surrete totaktsmotor, jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet en Honda firetaktsmotorer til båt iallfall Bensinforbruket er også veldig greit, bruker 4 liter i timen. Kjørte fra Bergen sentrum til sognefjorden på ca 8 liter bensin med denne båten. Det er vel den billigeste turen jeg noensinne har hatt med drivstoffutgifter http://home.no.net/~jmilde/aa.jpg Har en sånn en også!! Fin motor det der. Hvilken årsmodell er din da!!? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Selvfølgelig lurer jeg. Dette høres for godt ut til å være sant, den tunge båten i 23knop... vekt er 80 kg veldig tung!! Ja, min veier jo selv 50kg... Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en sånn en også!! Fin motor det der. Hvilken årsmodell er din da!!? Er en 1997 modell, kort stamme med elektrisk start. Utrolig fornøyd med denne motoren! Har ikke brukt motoren på 3 år så den står tørt og trygt lagret her! Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en båt som veier 160kg uten motor og jeg har en 9,9 på å den går ca.20 knop. Har ikke målt enda. Lenke til kommentar
Honda 15 firetakt Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har en sånn en også!! Fin motor det der. Hvilken årsmodell er din da!!? Er en 1997 modell, kort stamme med elektrisk start. Utrolig fornøyd med denne motoren! Har ikke brukt motoren på 3 år så den står tørt og trygt lagret her! Har den uten elstart jeg min er 1999 modell. Kan du sjekke om det er påskrudd tannkrans på svinghjulet!?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå