Gå til innhold

Er denne motoren bra!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her...

Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt .

 

Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter ;)

:yes:

- Firetaktere passer rett og slett ikke på mindre båter.

Lenke til kommentar
Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her...

Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt .

 

Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter ;)

 

Båten ser verre ut en den er, min er kraftig modifisert skal ta bilde av den snart!!

Er litt enig i at de er veldig tunge og derfor ganske uegnet. Men jeg ser heller på det positive som er ganske viktig for meg altså nemlig god drivstoff økonomi og gode dorge egenskaper.

 

Er også veldig fornøyd med farta på den også pluss at den drar bra bedre en 15 suzukien min. Vis noen lurer så er det en 83 modell trimmet fra 9,9 til 15 hk.

Beklager til alle om jeg har vært frekk!!

 

Mvh geir.. Se bilde av båten min. Den med 2 voksne personer går 23 knop målt med og standard propell-propellen er så liten at turtallsperren slår inn!! :yes:

post-194-1118078887_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Sorry at jeg var litt brå på mitt første innlegget her...

Kikka bare fort på bilde og antok at det var en Honda 15 firetakt .

 

Sier som de andre, at 4takt hører hjemme på større båter, og ikke ungdomsbåter ;)

:yes:

- Firetaktere passer rett og slett ikke på mindre båter.

Ops dobbel post men det får gå!! Enig i at de er litt uegnet for små båter ja!!

Lenke til kommentar

Har en 15Hk Honda firetaktsmotor på en With 385 dromedille. Gjør 21 gps knop, noe som er helt greit.

 

Lydbildet og motorgangen er noe helt annet enn fra en surrete totaktsmotor, jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet en Honda firetaktsmotorer til båt iallfall :)

 

Bensinforbruket er også veldig greit, bruker 4 liter i timen. Kjørte fra Bergen sentrum til sognefjorden på ca 8 liter bensin med denne båten. Det er vel den billigeste turen jeg noensinne har hatt med drivstoffutgifter :D

 

Båt og motor:

 

http://home.no.net/~jmilde/aa.jpg

Lenke til kommentar
Har en 15Hk Honda firetaktsmotor på en With 385 dromedille. Gjør 21 gps knop, noe som er helt greit.

 

Lydbildet og motorgangen er noe helt annet enn fra en surrete totaktsmotor, jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet en Honda firetaktsmotorer til båt iallfall :)

 

Bensinforbruket er også veldig greit, bruker 4 liter i timen. Kjørte fra Bergen sentrum til sognefjorden på ca 8 liter bensin med denne båten. Det er vel den billigeste turen jeg noensinne har hatt med drivstoffutgifter :D

 

http://home.no.net/~jmilde/aa.jpg

 

Har en sånn en også!! Fin motor det der. Hvilken årsmodell er din da!!? ;)

Lenke til kommentar
Har en sånn en også!! Fin motor det der.  Hvilken årsmodell er din da!!? ;)

Er en 1997 modell, kort stamme med elektrisk start. Utrolig fornøyd med denne motoren!

 

Har ikke brukt motoren på 3 år så den står tørt og trygt lagret her! :D

Har den uten elstart jeg min er 1999 modell. Kan du sjekke om det er påskrudd tannkrans på svinghjulet!??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...