sjokkis Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Har problemer med denne feilmeldingen som kommer opp hver gang jeg skrur på PC`en: "Found new hardware - ACPI Flerprosessor-PC, Kan ikke installere denne maskinvaren. Det oppstod en feil under installasjonen av enheten, ugyldig data". I tillegg kutter PC`en strømforsyninga tvert i tide og utide. Selv asossierer jeg dette med driverfeil, men jeg klarer ikke fikse det. Her er hovedkortet hvis det hjelper noe: MSI 865PE Neo2-LS - hovedkort - ATX - i865PE Prossesor: Intel Pentium 4 2.6 GHz prosessor Jeg prøvde noen drivere fra: Intel® Chipset Software Installation Utility uten resultat. (Visste ikke hvem jeg skulle velge helller) Hvordan kan jeg fikse dette. Endret 9. juni 2005 av sjokkis Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Håper du får fikset problemet ditt, det ser skikkelig kjipt ut Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Sjekk ut først om ACPI er enablet i BIOS, hvis ikke så tror du bør flashe biosen, ACPI har med avansert strømforsyning/styring/bios) å gjøre. http://www.acpi.info/ Lenke til kommentar
sjokkis Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Fant akkurat ut på Enhetsbehandling at det er installert 2 Prosessorer. Hvordan dette er mulig vet jeg ikke, men jeg tror det er det som er problemet. Når jeg avinstalerer den ene, og rebooter, installerer windows den automatisk igjen. Hvorfor oppdager og instalerer windows 2 prosessorer når jeg bare har en? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Pentium4 har noe som kalles for "Hyper Threading" (HT). Du får da en logisk prosessor extra. Men du har ikke 2 fysiske prosessorer som man har med dual core Pentium D og Athlon64 X2. Så det er normalt at Windows finner 2 CPU'er. Kanskje du bør formatere C: og legge inn Windows XP på nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå