Gå til innhold

UFO? Tok bilde av et mystisk lys.

Anbefalte innlegg

For noen uker siden så jeg en "stjerne" som lyste veldig kraftig. Da jeg gikk ut fant jeg ut at dette ikke kunne være en stjerne fordi den lyste alt for kraftig.

Jeg tok et bilde som er vedlagt under. Det som var merkelig med bildet er at det er flere lys som vises på bildet... Det var kun det oppe i midten jeg la merke til... :hmm: Mulig disse har kommet pga høy lukkertid og at kameraet ble beveget? (bildet ble tatt med zoom og uten stativ... :p)

Lyset stod HELT i ro i ca 10 minutter (dvs, var der sikkert en stund før jeg oppdaget det). Så plutselig begynte det å bevege seg til høyre med en jevn fart. Da så jeg også et annet lys rett ved siden av det som blinket. Det tyder jo på at det var et fly. :roll:

Men hvorfor stod flyet HELT i ro i 10 minutter? Og hvorfor så jeg ikke det blinkende lyset mens det stod i ro? Var heller ingen lyd...

Litt snodig... :hmm:

post-63-1118000585_thumb.jpg

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe lignende skjedde her hvor jeg bor for et par år tilbake.

Det eneste som syntes var et lys, som sto tilsynelatende i ro over lengre tid.

Etterhvert bevegte lyset seg mot høyre, og forsvant utenfor min synsrekkevidde.

Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy som ligger rett utenfor der jeg bor, altså ingen ufo.

Hva det i ditt tilfelle dreier seg om vet jeg ikke, men kan det hende det var et helikopter?

Lenke til kommentar
satelitt?

som lyser så godt at man ser det på jorden, deretter begeger seg?

Det er ikke noe problem å se satelitter fra jorda :)

Ser ut som et fly på en stjernes avstand, i stor fart.

Men har aldri hørt om satelitter som står i ro :dontgetit:

---

Hvilken farge hadde lyset? Kameraet kan lure, øynene vet vel best.

Lenke til kommentar
Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy som ligger rett utenfor der jeg bor, altså ingen ufo.

:!:

Det var dagens.

Ja, man ser satelitter fra jorda. jeg støtter mest den med at det var et fly som kom mot deg og så svingte... men det høres litt merkelig ut.

Lenke til kommentar

En satellitt som går i geostasjonær bane (altså holder seg over et visst punkt hele tiden), f.eks. en TV-satelitt eller telefon-satellitt vil være i ro relativt til jordoverflaten.

En satellitts omløpstid rundt jorden bestemmes av avstanden fra jordens sentrum. Den geostasjonære bane ligger på ca. 42000 km fra jordens sentrum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...