Lurifaksen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) For noen uker siden så jeg en "stjerne" som lyste veldig kraftig. Da jeg gikk ut fant jeg ut at dette ikke kunne være en stjerne fordi den lyste alt for kraftig. Jeg tok et bilde som er vedlagt under. Det som var merkelig med bildet er at det er flere lys som vises på bildet... Det var kun det oppe i midten jeg la merke til... Mulig disse har kommet pga høy lukkertid og at kameraet ble beveget? (bildet ble tatt med zoom og uten stativ... ) Lyset stod HELT i ro i ca 10 minutter (dvs, var der sikkert en stund før jeg oppdaget det). Så plutselig begynte det å bevege seg til høyre med en jevn fart. Da så jeg også et annet lys rett ved siden av det som blinket. Det tyder jo på at det var et fly. Men hvorfor stod flyet HELT i ro i 10 minutter? Og hvorfor så jeg ikke det blinkende lyset mens det stod i ro? Var heller ingen lyd... Litt snodig... Endret 5. juni 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Noe lignende skjedde her hvor jeg bor for et par år tilbake. Det eneste som syntes var et lys, som sto tilsynelatende i ro over lengre tid. Etterhvert bevegte lyset seg mot høyre, og forsvant utenfor min synsrekkevidde. Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy som ligger rett utenfor der jeg bor, altså ingen ufo. Hva det i ditt tilfelle dreier seg om vet jeg ikke, men kan det hende det var et helikopter? Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har også sett noe lignende.....en et eller annet som bare lyste der oppe også begynte det å bevege på seg til høyre(skinglete) også forsvant det Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Iiik! Alle sammen, finn et Har sittet i et siden jeg tok bildet... Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy :!: Men burde jeg ikke hørt lyden av det da? Var jo heelt stille. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy :!: Men burde jeg ikke hørt lyden av det da? Var jo heelt stille. Det var et godt stykke vekke fra meg, noe som antageligvis gjorde at jeg ikke hørte noe. Lenke til kommentar
robB Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det var helt sikkert et fly som kjørte mot deg. Da ser det ut som at lyset står helt i ro, men kan hende jeg tar feil, jeg vet ikke hva du så. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 satelitt? som lyser så godt at man ser det på jorden, deretter begeger seg? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Satelitt som står stille og plutselig beveger seg i stort fart? Edit: MagE kom meg i forkjøpet Endret 5. juni 2005 av DE1 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Trukke det er en satelitt...men hva annet det kan være aner jeg ikke! Scaaary... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ja, det er en UFO, ettersom UFO = Uidentifisert Flygende Objekt. Sikkert ett eller annet lysfenomen. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy Haha? .. :!: -Jar EDIT: Ser det for meg Endret 5. juni 2005 av Jarek Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) HAHAHAHAHAHA! Så bra tegning da..Fy søren...Noe lignende jeg så for meg! Bra illustrert :!: Edit: Trykk leif Endret 5. juni 2005 av DE1 Lenke til kommentar
svamp Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 satelitt? som lyser så godt at man ser det på jorden, deretter begeger seg? Det er ikke noe problem å se satelitter fra jorda Ser ut som et fly på en stjernes avstand, i stor fart. Men har aldri hørt om satelitter som står i ro --- Hvilken farge hadde lyset? Kameraet kan lure, øynene vet vel best. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det viste seg å være et helikopter som slapp ned sauer på en øy som ligger rett utenfor der jeg bor, altså ingen ufo. :!: Det var dagens. Ja, man ser satelitter fra jorda. jeg støtter mest den med at det var et fly som kom mot deg og så svingte... men det høres litt merkelig ut. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er det ikke umulig at en satelitt står i ro? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg tipper det er et PR-stunt for War of the Worlds Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 En satellitt som går i geostasjonær bane (altså holder seg over et visst punkt hele tiden), f.eks. en TV-satelitt eller telefon-satellitt vil være i ro relativt til jordoverflaten. En satellitts omløpstid rundt jorden bestemmes av avstanden fra jordens sentrum. Den geostasjonære bane ligger på ca. 42000 km fra jordens sentrum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå