t-vs Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Lagt til Plextor dvd+r 16x (Taiyo Yuden). 5309614[/snapback] Det var et ganske dårlig reultat på disse platene. Har du testet flere ganger og fått slikt resultat hver gang? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg regner med det er snakk om manglende write strategy. Er noe det samme med TY 16x DVD-R platene. Eneste brenner jeg har sett sålangt som takler disse (-r) meget bra er LGen (se egen test). psh: scanspam 2 oppe. Jeg får neppe tid til å publisere noen fullverdig test før etter jul på HW. Liker ikke at PIE er høyere med 1655. Lenke til kommentar
pus Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Atter en ny firmware til DW-1640; Release Notes: 1. Fixed DVD-DL PTP disc reading failed problem. BSOB.zip Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hei jeg har testet både DVD+R og -R fra verbatim(16X),er skuffet over resultatene.DVD+R er nesten helt ubruklige,mange av de paltene får bare 70-80 prosent av kavlitet test på nero,og DVD-R får 80-95.Hvor får jeg kjøpt bra verbatim plater?Jeg kjøpte mine fra computercity,DVD-R er made in India,og DVD+R er made in Taiwan.DVD+R er sånn printbare. Hvor mange prosent er bra? 90 og oppover? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hei msh! Desverre er det ikke så enkelt som å se på kvalitetscoren, for å bestemme om en plate er av god kvalitet. (Den burde egentlig fjernes eller fikses) Dette fordi kvalitetscoren bare påvirkes av PI Failures og PO failures, så PI Errors og Jitter har ingen påvirkning... Ved 1 eller fler PO failure/s får du automatisk 0 i kvalitetscore og platen kan kastes, men når det kommer til PI Errors(den som bestemmer scoren) er det ikke like greit! Dette fordi en høy spiker PI-E vil gi deg en lav score, selv om resten av plata er fin... Derimot kan du ha PI Failures så høye som fjell og scoren er fortsatt høy, dette kan lure oss hvis vi kun ser på kvalitetscoren... Eksempel på en plate som kan kastes, selv om kvalitetscoren er høy Her har OC-Freak forklart litt om kravene. LINK Kan du ikke poste en scan av platene dine her da? Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Dette er resultate av verbatim DVD+R printbar Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Her er det en til samme type verbatim plate Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Og dette har jeg brent med Verbatim 16X DVD-R. Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Og her er en annen DVD-R Resultat Lenke til kommentar
Psh Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 De printbare DVD+R platene fra Verbatim med MCC 004 kode så jo helt for jævlige ut, ville prøvd å brenne de med Solidburn på. DVD-R platene så OK ut, den siste du postet var helt toppers! Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Hutte tu. Der det så ut som en rimelig bad batch med dvd+r plater. Også verdt å huske på er at brenning av +r plater på 16x vil gi en noe feilaktig score grunnet at benq lager spikes på disse mot slutten. Detter er normalt for denne brenneren, og benq selv sier at dette ikke innvirker på kvaliteten. Man ser dog tydelig at dette ikke er tilfelle for deg. Dette er langt ifra de typiske spikene man er vant til å se. Du bør virkelig se om du kan få byttet disse platene om ikke solidburn hjelper. Lenke til kommentar
msh Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hei jeg kjøpte TDK 8X DVD+R plater,fikk den for 68,- for 25stk.Det er jo billig.Men er det grei nok kvalitet,selv om Total PI failures ligger på 8715? Lenke til kommentar
msh Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg har prøvd Solidburn på.Da ble det sånn.Men den brente på 16X for det.Den har brent noen plater ca sånn kvalitet uten Solidburn oxo.Hva gjør solidburn da? Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Litt info om solidburn: http://www.opticalstorage.philips.com/abou...icle-14949.html Lenke til kommentar
msh Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Nei solidburn hjalp ikke.Det ser som verbatim DVD+R Printbar er dårlige.Det er så varierende resultater.Her har jeg brent med Solidburn på.Jeg prøvde å spille filmen i min panasonic dvd spiller på slutten,den bare hakker og kommer sånn digital støy i filmen. Endret 3. januar 2006 av msh Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 @ msh : Kan du flashe tilbake til firmware BSLB og scanne platene på nytt ? Lenke til kommentar
msh Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 @ msh :Kan du flashe tilbake til firmware BSLB og scanne platene på nytt ? 5379658[/snapback] Hvordan det?Blir det bedre da liksom? Lenke til kommentar
msh Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Her har jeg brent Verbatim 16X DVD-R med 8X hastighet. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Hvis du leser posten mitt lenger opp, vil du se at scanning av en (DL) plate, gikk fra 0% kvalitet til 88% kvalitet, etter at jeg nedgraderte fra BSMB til BSLB Jeg tolker dette som at det ikke er alltid at "det nyeste er det beste". Lenke til kommentar
msh Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Her er det værste DVD Plate jeg har brent på BenQ1640.Det er Maxell DVD+R 8X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå