Gå til innhold

Sigma 28-70mm f2.8 EX DG

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Canon EOS 350D, og han som solgte meg kameraet sa jeg måtte kjøpe objektivet Sigma 28-70mm f2.8 EX DG.

Jeg har nesten ikke sett noen omtaler eller diskusjoner angående dette objektivet, sjølv om det ikke er hellt nytt.

Ikke er det i kjøpeguiden til AKAMERA heller.

Jag har ennå 4 dager igjen av angrfrissten på 14 dager, og er litt usikker på om jeg skal levere det tilbake og bytte det med annet.

Er det noen som har erfaringer med dette objektivet eller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aspherical er formen på en linse. En vanlig linse har relativt konstant krumming på overflaten som om den var del av en kule, mens en aspherical linse har en form som forandrer krumming ut mot kanten. Det gjør at lyset bøyes mer korrekt og man kan lage et objektiv med færre linser og med høyere kvalitet.

Siden det er dyrere å lage linser med den formen så brukes de som oftest ikke i de billige objektivene. Det finnes flere forskjellige typer aspherical, der noen er dårligere enn andre.

Lenke til kommentar
Aspherical er formen på en linse. En vanlig linse har relativt konstant krumming på overflaten som om den var del av en kule, mens en aspherical linse har en form som forandrer krumming ut mot kanten. Det gjør at lyset bøyes mer korrekt og man kan lage et objektiv med færre linser og med høyere kvalitet.

Siden det er dyrere å lage linser med den formen så brukes de som oftest ikke i de billige objektivene. Det finnes flere forskjellige typer aspherical, der noen er dårligere enn andre.

Takker for infoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...