Gå til innhold

Trenger info ang. skjermkort og kjøp av bærbar

Anbefalte innlegg

Eg er på nippet til å kjøpe meg ein bærbar pc. Eg har tråla omtrent alle nettbutikker og satt sammen maskiner i hytt og pine. Eg skal bruke maskina hovudsaklig til bildebehandling, men også mye til multimedia og spilling. Eg treng derfor eit godt skjermkort, masse minne og rask harddisk.

Har sett på Tundra 1559, og den frista veldig, bortsett fra at skjermen nok er like dårlig som på 1557, som eg har prøvd ein del. Så har eg sett litt på Dell, som eg veit har bra skjermer. Lånte en i 3 uker tidligere i år, med 1600x1200 oppløsing, og den var fantastisk.

Det eg da lurer på alt i alt, er om ATI x300 skjermkortet ein finn hjå dell er gode (nok)? Held dei mål med ATI 9700?

Eg har tenkt å bruke ein del penger på denne maskina og vil at den har eit visst kvalitetspreg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. det ser litt for dårlig ut ja. Veldig kjipt, siden resten av Dell maskina er så snydens fin. Ser ut som det blir tundra da. Eller er det noen som har andre alternativ? Eg ser jo kva som er rundt om kring, men har 0 erfaring. Har som sagt kun brukt Dell og Tundra før. Det er snakk om ca 14000 i kapital.

Eg må ha:

Bra skjerm! (min 1400x1050)

Rask harddisk (gjerne s-ata), kapasitet er ikke SÅ viktig.

Skjermkort som ivertfall er like raskt som 9700 (gjerne Nvidia 6600)

Endret av lavoll
Lenke til kommentar

Hm.. den dellen kosta da ca 2200 kr mer enn en Tundra1559 med samme spesifikasjoner. (1,86 ghz, 1024 mb 533mhz ram, 80gb hd). Er kvaliteten og skjermen verdt det (17100kr)? Maksbudsjettet mitt var ivertfall 14000ca =)..

Eg kan tenke meg at det er lettere å få igjen mer penger for en brukt dell enn en brukt tundra?

Lenke til kommentar

17" blir litt stort. I mine spede drømmedager var eg egentlig på jakt etter ein 12 eller 14". Har lest at Dell 6000 også er er i største laget. Den bør ikkje være over tre kg. Men eg skal sjekke. Takk for link!

Lenke til kommentar

17" blir litt stort. I mine spede drømmedager var eg egentlig på jakt etter ein 12 eller 14". Har lest at Dell 6000 også er er i største laget. Den bør ikkje være over tre kg. Men eg skal sjekke. Takk for link!

Lenke til kommentar

Hva med denne som kommer i slutten av Juni da?

Zepto 2415W

Virker som om den bør tilfredsstille dine krav. Under 3 kg, konfigurerbar, pen og inneholder det meste en har behov for. Burde klare spilling ganske bra også.

Personlig begynner jeg å helle mot Dell i6000, siden jeg har stasjonær pc og ikke kommer til å bruke bærbar'en til spilling i det hele tatt. Og da er jo X300 mer enn godt nok egentlig..

Lenke til kommentar

Zepto Znote 2314W virker som en bra maskin? Korleis er skjermene til Zepto? Og er Nvidia 6200 "godt nok"? Maskinen virket veldig fin og portabel, og er egentlig akkurat det er eg er på jakt etter.

Zepto Znote 2314W - NYHET - Power kr 14 487,50

MiljøPC Miljøgebyr PC til Eurovirement kr. 41,-

Znote2314W 14" WXGA (1280x800) (2314W)

BX80536GE1866F 1.86 GHz Intel® Pentium® M 750

500519 1024MB PC3200 (2x512MB) 400MHz Zepto original

HDD-60GB7200rpm 60 GB 7200 Omdr 8 MB Cache Hitachi

Tastatur4xxx NO (Norsk) (4xxx)

DVD-CD-RW21-2314 DVD/CD-RW Combo enhet for Znote2114/2314W

Edit edit: Såg at den linken var til feil skjermkort ja..

Endret av lavoll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...