Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Noe merkelig skjedde her nå. Bruker XP Pro, og alle *.jpg bilder vil nå lagre seg som *bmp! Har ikke rørt noen innstillinger, det bare skjedde. Hvordan velger jeg hvilke format det skal lagres i? Eller for å si det sånn: hva har skjedd og hvordan fikser jeg det? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 I hvilket program skjer dette da? Alle? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Skjer i IE. hvis du holder pila over bildet får du jo opp menyen øverst til venstre (lagre/skrive ut etc.) eller høyreklikke og "save picture as" Men nå kan jeg kun velge å lagre de som bitmap og ikke jpeg! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Syntes jeg har hørt om noe sånt i IE, hvis cachen blir veldig stor. Sjekk Temporary Internet Files Settings, du trenger ikke ha den større enn 20MB. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 16:31, mjau skrev:Skjer i IE.[..]Men nå kan jeg kun velge å lagre de som bitmap og ikke jpeg! Men IE kan ikke konvertere .bmp til .jpeg for deg => hvis du vil lagre et .bmp kan IE kun lagre det som .bmp Hjelper det? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Photoshop er et program som gjør det. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Men IE kan ikke konvertere .bmp til .jpeg for deg => hvis du vil lagre et .bmp kan IE kun lagre det som .bmpHjelper det? Tror ikke det er det han mener. Det jeg regner med at han mener er at hvis han går inn på http://www.blabla.com/hei.jpg å skal lagre det, så lagres det kun som .bmp (untitled.bmp?).. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 23:34, Danko skrev: Quote: Men IE kan ikke konvertere .bmp til .jpeg for deg => hvis du vil lagre et .bmp kan IE kun lagre det som .bmp Tror ikke det er det han mener. Det jeg regner med at han mener er at hvis han går inn på http://www.blabla.com/hei.jpg å skal lagre det, så lagres det kun som .bmp (untitled.bmp?).. Ja, det var det jeg ville fram til. For det nytter ikke å få windows til å lagre et .bmp som .jpeg. Så jeg ville egentlig bare klargjøre akkurat det. :smile: Lenke til kommentar
ols Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 aa gjoere et jpg om til bmp er derimot en enkel affaere som vel de fleste vet. det maa jo ikke kjoeres noe avansert "dekomprimeringsprogram", bildet skal bare aftastes pixel for pixel, slik som det fremkommer paa skjermen. det er jo det samme som skjer naar du trykker paa PrtSC: du faar et bilde av skjermen paa clipboard, og dette bmp kan du lime inn i hvilket som helst program. jeg gjetter paa at IE lagrer et bilde som BMP, slik som du sier, om den ikke gjenkjenner billedformatet paa den aktuelle nettsiden. Er du sikker paa at de bildene du snakker om ikke kommer fra bare bestemte sider, der man har trikset med filene? (det forekommer). oppfoerer ellers jpg filene paa maskinen din normalt? hvilket program faar du dem opp i naar du aapner dem? kan du sende dem som e-post? vel det var bare noen loese sonderinger (i virkeligheten har jeg ikke saerlig peiling paa dette). ellers er det bare aa proeve paa google groups, stedet hvor alle svar paa alle spoersmaal kan finnes. skriv "IE SAVES ONLY BMP" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Litt dumt at mjau ikke vil fortelle oss om han har fått det til å virke. I tilfelle man ikke tror på det jeg skrev så les selv her. [ Denne Melding var redigert av: hårek på 2002-07-21 00:39 ] Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 Beklager noe sen tilbakemelding. Jeg prøvde det hårek sa, og det funka greit! So, problem solved. Thanx alot! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå