Gå til innhold

Hjelp med valg av kamera rundt 4k..

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet! Det er mange tråder her...men jeg opprettet min egen..

Jeg er en amatørfotograf på 15 år, det vil si, jeg har hatt konfirmasjon og vil

bruke ca 3000-4000 kroner på kamera...

Valget står mellom disse kameraene (Kom gjerne med forslag!)

https://prisguiden.no/vis_produkt.php?pro...648&view=images

https://prisguiden.no/produkt/29820

Jeg har lyst på et pent kamera, og den stilen jeg liker har disse kameraene...

Jeg vil gjerne ha manuelle funksjoner...så jeg kan skifte lukketid etc.

4 eller 6 megapixels...

God zoom..

...takker for all hjelp! :w00t:

Endret av [KingNorthGarden]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nikon coolpix 7900

eller

richon R2

Vil ikke si at Nikon Coolpix 7900 eller Ricoh R2 er et alternativ til de kameraene som listes opp. Nikon Coolpix 8800 er kanskje det, men det er en del dyrere enn de som er nevnt her.

Personlig har jeg et godt øye til Panasonic Lumix FZ5. Lite og nett, 12 ganger optisk zoom og optisk bildestabilisator. Det er også helt nytt og alt av bildebehandling, batterilevetid, oppstartstid, utløserforsinkelse og lignende, er så moderne som mulig.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Må be Dragon komme med litt mer gjennomtenkte innlegg fremover. Først så anbefaler du noe som er helt i andre skalaen av hva trådstarter spør etter, og deretter bare "derfor". Tenk gjennom dine innlegg litt mer, og skriv gjerne mer enn bare ett ord... det skaper bare spørsmål, rot og frustrasjon.

Lenke til kommentar
' date='06/06/2005 : 15:15'] Derfor hva?

For å prøve å klare opp i forvirringen kan jeg jo si at jeg tror dragon mente at det var lurt å begynne med et kompakt kamera og jobbe seg oppover. Uten av jeg forsvarer noen av innleggene.. Personlig mener jeg det er bedre å begynne [KingNorthGarden] foreslår, hvis ikke størrelsen betyr så mye. Bedre optikk, manuelle muligheter osv..

Lenke til kommentar