Gå til innhold

Hjelp med valg av kamera rundt 4k..

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet! Det er mange tråder her...men jeg opprettet min egen..

Jeg er en amatørfotograf på 15 år, det vil si, jeg har hatt konfirmasjon og vil

bruke ca 3000-4000 kroner på kamera...

Valget står mellom disse kameraene (Kom gjerne med forslag!)

https://prisguiden.no/vis_produkt.php?pro...648&view=images

https://prisguiden.no/produkt/29820

Jeg har lyst på et pent kamera, og den stilen jeg liker har disse kameraene...

Jeg vil gjerne ha manuelle funksjoner...så jeg kan skifte lukketid etc.

4 eller 6 megapixels...

God zoom..

...takker for all hjelp! :w00t:

Endret av [KingNorthGarden]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nikon coolpix 7900

eller

richon R2

Vil ikke si at Nikon Coolpix 7900 eller Ricoh R2 er et alternativ til de kameraene som listes opp. Nikon Coolpix 8800 er kanskje det, men det er en del dyrere enn de som er nevnt her.

Personlig har jeg et godt øye til Panasonic Lumix FZ5. Lite og nett, 12 ganger optisk zoom og optisk bildestabilisator. Det er også helt nytt og alt av bildebehandling, batterilevetid, oppstartstid, utløserforsinkelse og lignende, er så moderne som mulig.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Må be Dragon komme med litt mer gjennomtenkte innlegg fremover. Først så anbefaler du noe som er helt i andre skalaen av hva trådstarter spør etter, og deretter bare "derfor". Tenk gjennom dine innlegg litt mer, og skriv gjerne mer enn bare ett ord... det skaper bare spørsmål, rot og frustrasjon.

Lenke til kommentar
' date='06/06/2005 : 15:15'] Derfor hva?

For å prøve å klare opp i forvirringen kan jeg jo si at jeg tror dragon mente at det var lurt å begynne med et kompakt kamera og jobbe seg oppover. Uten av jeg forsvarer noen av innleggene.. Personlig mener jeg det er bedre å begynne [KingNorthGarden] foreslår, hvis ikke størrelsen betyr så mye. Bedre optikk, manuelle muligheter osv..

Lenke til kommentar

Som dere sikkert har ventet på må jeg jo melde meg inn i debatten og heller anbefale deg å kikke på Olympus C-765 UltraZoom. Det er mer midt i mellom de øvrige forslagene. Det er ikke et kompaktkamera, og heller ikke et speilrefleks. Det har derimot 10x optisk zoom, 4 MP, og supermakro ned til 3 cm. Det er imidlertid det minste ultrazoom-kameraet for tiden, og tar svært liten plass den kraftige zoomen tatt i betraktning. Når det i tillegg nå har rast i pris ned til ca. 2400 vil jeg hevde dette er et meget godt kjøp for konf. pengene, så har du i tillegg en god slump igjen i forhold til ditt antatte budsjett.

Siden det har alt fra full auto til fulle manuelle muligheter kan du vokse litt med dette eterhvert som du utvikler deg på innstillingsfronten.

Lenke til kommentar

Nikon coolpix 7900. Det ser bra ut, lite og hendig, godt grep, raskt og gir veldig gode bilder. Jeg kjøpte kameraet for rundt 3 uker siden og er _veldig_ fornøyd!

Et knall kamera til en god pris.

Lykke til med valget :]

Lenke til kommentar

Det er tre greie alternativer du kommer med der, men du sier ikke så mye om hvilke funksjoner og egenskaper du ønsker deg og prioriteringen av disse.

Selv verdsetter jeg høyt manuelle innstillinger så jeg kan styre lukkerhastighet og sånt etter mine ønsker. Også er det klart jeg verdsetter bildekvalitet, men her er det veldig mange faktorer som spiller inn og som av og til går på bekostning av andre faktorer.

PS. Fint om du kan endre emnefeltet på denne tråden til noe litt mer beskrivende. f.eks "Valg av billig speilreflekskamera med good zoom"

Lenke til kommentar
,14/06/2005 : 17:35] Vær så snill! Jeg må ha et svar! Må kjøpe kameraet så for som mulig!

Hvilket kamera?

https://prisguiden.no/produkt/29820

https://prisguiden.no/vis_produkt.php?pro...648&view=images

Canon PowerShot S2 :thumbup:

Har det selv, er kjempe fornøyd :yes:

Edit: Det har også fått vedlig bra kritikk fra andre brukere + og tester som har blitt gjort, f.eks. på akam.no

Endret av geir-thr
Lenke til kommentar

Må si meg enig med geir-thr.

Canon S2 IS er et kjempegodt kamera. Bildekvaliteten er helt super. Det er større en Pansonic FZ5, men det er mye bedre og holde på grunn av det gode grepet sitt. Og en annen stor fordel er skjermen som du kan snu i alle retninger. Canonen bruker ikke dyre spesialbatterier men AA-batterier som du får kjøpt overalt hvis du går tom for strøm. Oppladbare AA anbefales.

Jeg synes Canon'en er mye penere.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg sjekke ut kameraene hvis jeg ikke kjenner

noen som har dem..

Det er heller ingen butikk i nærheten som har dem...

De er vel ganske like når det gjelder specs?

Og begge har fått bra score fra brukere...

VANSEKELIG :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...