Gå til innhold

Blir dette for varmt?

Anbefalte innlegg

Blir dette for varmt?

P1010108.JPG

Nederst en 200gb

De to andre er på 120gb. Alle er S-ata 150mb/s

Burde jeg ha en vifte som blåser luft mellom diskene? Fra før har jeg to 80mm som trekker luft inn. Luften trekkes ut av 2 80mm vifter og 3 120mm vifter.

Tror dere det holder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får ikke frem bildet ditt, men utifra antall vifter så skulle jeg jo tro du hadde rimelig bra luftsirkulasjon i kabinettet ditt. men det mest effektive er jo selvsagt og ha en vifte som blåser direkte på diskene. vet ikke hvilket kabinett du har men de fleste har jo plassert harddiskene slik at lufta som blir dratt inn i front må passere diskene før den blir trekt ut bak.. er jo bare og kjenne med hånda på diskene, du kjenner fort visst det blir for varmt. evt bruke måleinstrument eller programmer for og lese av temp..

Lenke til kommentar
Kabinettet er ett Lianli pc75. To vifter nede i front, to bak ved hovedkortet (alle 80mm) Og tre 120mm i toppen.

Når du har to vifter nede i front, hvorfor flytter du ikke bare diskene dit?

Vannpumpa har fått plass i HDD racket :)

Lenke til kommentar

har du problemer med varmen kjøp deg denne drevkjøllern --> Aksas Drevkjøler

den brukte jeg før og den er knallbra løsning, eneste som er problematisk med denne kjøllevifta er at den kan være vanskelig å måntere i vise kabinet da den medføre at du må bruke 2x3.5" brøn for bare en harddisk og du kansje må bøye på metalhengsler på enkelte kabinett.. men denne vifta er knallbra :thumbup:

Lenke til kommentar
har du problemer med varmen kjøp deg denne drevkjøllern --> Aksas Drevkjøler

den brukte jeg før og den er knallbra løsning, eneste som er problematisk med denne kjøllevifta er at den kan være vanskelig å måntere i vise kabinet da den medføre at du må bruke 2x3.5" brøn for bare en harddisk og du kansje må bøye på metalhengsler på enkelte kabinett.. men denne vifta er knallbra :thumbup:

Og bråker, to små vifter i høyhastighet... Har en sånn en liggende, kjøpe? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...