Gå til innhold

Hvilken LCD-skjerm skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan anbefale VX912 på det sterkeste, jeg var en "lcd-hater" Men jeg må virkelig si at jeg er fornøyd med kjøpet jeg gjorde i februar!

Det er en kjempefin skjerm, ikke noe problemer med de fysiske justeringene. Skarpt og fint bilde og ikke noe etterslep når jeg spiller CS!

EditorsChoise

>blackslash<

:D :D :D :D

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Kan anbefale VX912 på det sterkeste, jeg var en "lcd-hater" Men jeg må virkelig si at jeg er fornøyd med kjøpet jeg gjorde i februar!

Det er en kjempefin skjerm, ikke noe problemer med de fysiske justeringene. Skarpt og fint bilde og ikke noe etterslep når jeg spiller CS!

EditorsChoise

>blackslash<

Du sier du ikke har problemer med de fysiske innstillingene. Jeg har forstått det dithen at skjermen står ca 15 cm over "bakken". Kan den justeres i høyden?

Og var DVI-kabel med i pakken?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for en BenQ FP937s+

Enkelt og greit fordi denne skjermen ikke er verdt de mange 100-kronene ekstra. Har testet begge skjermene selv over 3-4 uker.

OK skjønner... Men selv bestillte jeg en FP937s+ i går. Etter litt lesing på diverse steder kom jeg frem til at jeg ville ha denne kontra FP937s. Det var kun snakk om 300,- i forskjelll så det bryr jeg meg ikke noe om... Ut i fra alt jeg leste så ser det jo ikke ut til at FP937s+ er noe dårligere i allefall :ermm:

Lenke til kommentar

300,- NOK + frakt ja. Efast har gratis frakt. Så det blir fort nesten 500,- NOK. Jeg personlig synes +-versjonen var litt dårligere i fargene/skarpheten. Kanskje litt blassere. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Dog har jeg ikke kjørt disse på raske spill, men begge funket helt fint med tanke på oppdateringshastighet på det jeg bruker skjermen til - rollespill og OS. Poenget mitt er bare at disse to skjermene TOTALT sett er identiske slik JEG ser det. Jeg ville derfor ikke brukt 500,- NOK ekstra for å få en + på skjermen. Prosentvis blir dette mye penger MTP. hvor mye skjermen koster nå.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte den fra cshop til 3100,- inkl. porto. Så da er det ikke så illle.. Hos efast tar de jo 3699,- og da hjelper det lite med gratis porto :)

Prisfoskjellen på cshop var kun 300,- og portoen hadde jeg fått uansett så da så jeg ikke noe poeng i bestille FP937s.

Lenke til kommentar

Hehe... Du betaler 3100,- NOK billigste plass for +-versjonen. Hva betaler du på efast som er billigste plass på vanligste versjonen? Men vil du absolutt KUN handle på cshop er det du sier helt korrekt. Det jeg har som grunnlag er de absolutt billigste plassene man kan få skjermene, og da er det snakk om nesten 500,- NOK... Efast for vanlig versjon, og cshop for +-versjon.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

EditorsChoise

>blackslash<

Du sier du ikke har problemer med de fysiske innstillingene. Jeg har forstått det dithen at skjermen står ca 15 cm over "bakken". Kan den justeres i høyden?

Og var DVI-kabel med i pakken?

Det føler med DVIkabel, ja...

Jeg føler det ikke som mangel at man ikke kan justere høyde, da den er i perfekt høyde allerede(sier også andre som har samme skjerm)...

Lenke til kommentar

Jeg ser at testerne til hw.no klager veldig på fysiske justeringsmuligheter, og at skjermen står for høyt. Jeg vil ikke karakterisere dette mer enn en "kjekk-å-ha"-funksjon, for jeg har egentlig ikke forstått at dette skal være så viktig. Ser vi på CRT-skjermene så er skjermkanten vanligvis mer enn 15cm fra bordplaten, iallefall på min gamle 19 tommer på jobben. Det blir jo akkurat det samme der.

Lenke til kommentar

Fikk min BenQ FP937s+ i går. Kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Stor overgang fra min gamle Hyundai Q17...

Kan ikke gjøre annet enn å anfefale den til alle som skal ha seg ny skjerm til rundt 3K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...