jimpanse Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Har forstått at disse kameraene er rimelig like i innhold. Men kan noen si noe om kvalitet på filmfunksjon, batterier, optikk etc? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
denethon Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei Jeg har nettopp bestilt meg S40 (Storebroren til S30) Hvis jeg skal trekke frem en forskjell på disse kameraene du har tenkt på, må det være minnebrikkene. Sony bruker memorystick, mens s30 bruker compact flash. Memorystick har en ulempe, nemlig at det er bare sony som produserer disse minnekortene. Hvem veit hva som skjer med disse om et par år? Hva hvis sony slutter å bruke memorystick i sine produkter, og da stanser produksjonen av disse minnekortene? Sånn sett er Compact Flash er sikrere løsning ettersom den har flere produsenter... Dette gjør også at prisene på Compact Flash kanskje vi synke ytterligere etterhvert som konkurransen på markedet øker. Når det gjelder ytelse på disse to korttypene stiller jeg blankt. Det ble et raskt og dårlig svar, men håper det hjelper deg litt på vei :smile: Lenke til kommentar
geokri Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 det er ikke bare sony som produserer memorystick! lexar og sandisk vet jeg lager memorystick, memorystick er litt dyrere, men jeg tror det er en del kjappere, er jo kun sony kameraer som kan ta videoopptak så lenge som man har minnekort, mens hos andre er man begrenset til ca 30 sek Lenke til kommentar
jimpanse Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 Lurer ogsaa litt paa hvor raske kameraene er, hvorvidt de kan brukes til action-bilder og "fange oeyeblikket". Hva avgjoer dette? Har dette noe med kortene aa gjoere? Elller ligger det mer paa optikk og annen kapasitet? Lenke til kommentar
facedancer Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 S30 er et utmerket kamera med kritikerrost optikk. Jeg har tatt ca 2000 bilder med dette kameraet og det strekker til i nesten alle situasjoner. Eneste problemet er dårlig makro. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: sony kameraer som kan ta videoopptak så lenge som man har minnekort, mens hos andre er man begrenset til ca 30 sek Det varierer fra kamera til kamera hvor lenge man kan ta opp video. Det er ikke bare Sony hvor man kan fylle opp hele minnekortet med video. Memorystick er ikke regnet for å være raskere enn andre standarder, heller tvert imot. MLW Lenke til kommentar
jimpanse Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 er det altså minnebrikken som avgjør hvor fort kameraet tenker? Brikken blir en slags ram i kameraet? Men det må vel være noe slags action/sports modus vedrørende optikken slik at bildene "klippes" kjappere? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 21. juli 2002 Del Skrevet 21. juli 2002 Bufferen er vel så viktig for hastigheten til kameraet som selve minnebrikken. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå