Gå til innhold

Bærbar pc rundt 12000

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en bærbar pc for rundt 12000

Har ikke så alt for mye peiling, men vil ha kvalitet. Skal brukes i hjemmestudio, så grafikkkort er ikke det viktigste... Lagringsplass er heller ikke så viktig siden jeg kjøper en ekstern harddisk. Noen forslag til pcer?

Lite støy er bra! Hørt mye bra om centrino.

Ramme/kabinett av kvalitet er heller ikke noe dumt

Har sett på bl.a. whitebox cl1557, Mpx notebook ew2g centrino, ellers litt på komplett.no og psdata.

Kunne tenke meg rundt 1,8 ghz, 1024 RAM og dvdbrenner double layer +/-.

Håper noen som har peiling kunne gi meg noen tips/erfaringer.

mongsta

Endret av mongsta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert mac, og det er nok klart det beste alternativet, men er så vant til pc fra før av, og har ikke tid å sette meg inn i et helt nytt system. Så bruker jeg det ikke bare i studio heller da...

Så forresten på netshop.no, netshop CL56. Har hørt en del bra om denne... noen erfaringer?

Lenke til kommentar
....har du vurdert Mac? Eller er dette no-no? Du nevner jo at den skal brukes i hjemmestudio?

dual layer dvd brenner på en bærbar mac da er du flink til den prisen der. IBM sin thinkpad serie har jeg bare gode ord å si om og Sony Vaio seriene, men jeg vil vel tro at de er i en litt høyere prisklasse. For å si det slik så anbefaller jeg å lege litt peng i det. En bærbar er mye mer "sensetiv" angående kvalitet på "karoseriet" og de løsningene de bruker. Svært ofte så får du det du betaler for, men selfølgelig med untakk begge veier.

Angående whitebox, har jeg hørt ikke alt for mange godord, det er hvis en del som hadde noen problemer med de. Og servicen er hvist ikke så bra, ikke det at apple har så god servic, men hvis du kjøper via en forhandler så har de sånn som jeg har erfart svært god servic.

Angående å stole blindt på at en P-M maskin er stille funker ikke, ofte så har de billigmaskinen så jalla løsninger at en P-M maskin bråker som et sant helvete. That was all I had to say.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...