Haze2003 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Heisann! Jeg har Nextgentel 3mbit linja, men nå idet siste får jeg elendig download fra b.la Sverige... Ligger kansje på 100k max eller no... Jeg har Netopia 4542 V5.4r1. Så jeg ringte ngt sin "kundeservice", venta faktisk 2mins på og få svar (kansje, pga det er Søndag, og jeg er sånn Club medlem) og la ut mitt problem.... Og han sa som ventet, "det problemet har vi ikke hørt om før" men, han gikk inn på routern min og titta litt, og han så da at jeg hadde elgammel program vare på routern. Så han har nå oppdatern routern, men... det hjalp ikke noe særlig... kansje 20k mere eller no... men.. han tilbøy seg evt og sende ny router... Tror dere at det kan hjelpe noe? Den Netopia routern jeg har, er jo temlig gammel ja. Men, har lest noen negative innlegg om de andre routerne til ngt her. Noen tips, på hva jeg kan gjøre? Blir evig taknemlig for hjelp! Og.. håper dette er nok info til problemet mitt... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 du forteller ikke hvordan du laster ned.. er det P2P er det vel ikke så rart at du bare når 100k. og hvordan er det da med uploaden? Gjelder det ALT/ALLE i sverige? og er det slik at du ikke får mer enn 100k fra sverige totalt? Hvis du starter to downloads, fra to forskjellige ftper som du vet har en ut linje som er god for mer, vil du da få 100k eller 200k? Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Sorry.. det glemte jeg og ta med... Det er ftps i Sverige.. og det blir ca 100k fra Sverige ja.. om jeg starter 2stk.. så blir det ca 2 * 50k Jeg bruker ikke p2p Endret 5. juni 2005 av Haze2003 Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Høres rart ut om att det skal være noe feil i routeren din, er vel heller kapasiteten i andre enden som ikke er helt bra kansje. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 ja.. det jeg tror også... Lenke til kommentar
huztla Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) hei du!!! Dette problemet har jeg oxo, og det morsomme er at den første kundebehandleren jeg snakket med inrømmte at det var et problem, og at han skulle sende det til teknisk! Etter en uke uten svar ringte jeg tilbake og da sa en annen kundebehandler at det IKKE var noen feil, og at sånn var det bare! Har brukt testen på www.tptest.se og resultatene der viser STORE!!! routing problemer til ipsèr som BBB, bahnhofnet og bostream! Dette problemet har jeg hatt oxo en gang før og da tok det 2 mnd og div trusler om tv2 hjelper deg og forbrukerrådet før det ble løst! Så nå gidder jeg seriøst ikke mer, de tar faenimeg ikke kundene på alvor! Bare frekke komentarer og mangel på forståelse og inkompetanse der inne etter 21334 minutter i kø! Nei, nå har de mistet meg som kunde, og sikkert mange fler i tiden som kommer! så det er IKKE problemer i andre enden, det eneste problemer er ROUTINGEN til NGT!!! PS: Har testa dl fra de samme serverne hos kompiser med telenor, upc, bluecom, og der fiser det unaa, men hos meg og kompisen min med ngt har vi max 100 kbs fra overnevnte ispèr... Så presterer de å si at de ikke er en feil... MAKAN! Endret 8. juni 2005 av huztla Lenke til kommentar
Slk Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 kan også nevne at BBB.se har dårlig routing til Telia osv også så er vel ikke sikkert dette med dårlig speed fra BBB og Bostream osv kun skyldes NGT , Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) "bra" at noen andre har samme problem også da... testa det programet.. og fikk faktisk sånn ok hastigheter der da men... får forsatt like dårlig speed.. Noen som kan "ersatte" NGT da?? Linjene har da vært toppers før, kun nå idet siste.. den kødder... Så det er linjene i Sverige som git dårlig speed til meg da.. IKKE noe og gjøre med?? Endret 8. juni 2005 av Haze2003 Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Gjett hvorfor jeg skifta fra NextGenTel Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) hehe.. hvem skiftet du til da? 4400/640 til 499,- fra Bluecom er kansje ikke så ille? MEN! Får mann den speeden? På NGT får man jo ALLTID over det de skriver... Endret 8. juni 2005 av Haze2003 Lenke til kommentar
tralala2k Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 haze2003... har du charlie som har blitt oppgradert til 3000? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 opkker ta firstmile, som nå er solgt til nextgentel, netet har blitt drit dårlig etter det... Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Etter mi meining har NGT hatt store routingproblem i lange tider. Har lest om mange NGT kundar som har klaga veldig lang ping i samband med spel så lenge eg kan huske. Og dei gidde ikkje gjere ein dritt med det heller virka det som. Dei nektar å bytte ut det elendige gamle vraket av ein Cisco router eg har og. Den gjer vel sitt til treghet. Vurdera seriøst å bytte, kanskje Catch. Men har UiB tilbudet frå NGT, så betala berre Bravo-pris for Delta-linje. (398,- i staden for 549,-). Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Hmm testet det programmet opp mot servere i sverige, og det gikk på full hastighet så ingenting galt for min del... Har NGT Delta 4200 i Bergen. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 (endret) ja.. jeg har den 3000 linja, som er oppdatert nå... men.. kan jeg komme med noe konkret vist jeg ringer igjen til "kundeservice" das.. og klage på noe konkret?? Eller... er det nytteløst? Hva med og blytte til 4mbit fra Bluecom.. er det noe og satse på? Eller... 3200 / 640 til 549,- fra Catch ??? Hmm.. Endret 9. juni 2005 av Haze2003 Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Jeg har Echo får mellom 3800 og 4500kbps og ingen problemer med servere i Sverige. Nedlastninger går kjappt med TPTEST. Bor i Bergen. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Skyldes dårlig routing mot utlandet fra NGT's side.. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 12. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2005 Prøvde og ringe "kundeservice" nå.. og klage litt igjen.. men det hjalp ikke mye nei... Som ventet fikk jeg som svar at det var ingen ting de kunne gjøre desverre. For routingen gikk igjennom et annen server eller no, babla han om. Sa at dette holder ikke og at jeg er temlig lei. Og vurderer og bytte. Men, det ble ikke så mye beskymring av den grunn... Han bare beklage så mye.. lol! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå