karl hungus Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ta en titt på PCen jeg har satt opp, og si hva dere synes! Prosjektet er å få en stillegående, kraftig pc til rundt 10.000, noen som har tips til forbedringer? Takker og bukker! Handlevogn Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Tror jeg selv ville ha byttet høyttalere. Til f.eks Disse! Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Innr¢mmer at jeg ikke brukte lang tid på å velge h¢yttalere, har fokusert mest på selve maskinen. Men takk for tips! Hva mener dere om maskin-oppsettet? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 ville bytta skjermkortet i DETTE har 12 pipelines mot 8. og hovedkort i DETTE de veier opp for hverandre prismessig Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) ville bytta skjermkortet i DETTE har 12 pipelines mot 8. og hovedkort i DETTE de veier opp for hverandre prismessig Han skulle ha et STØYSVAKT system. Jeg vile ha kjøpt en ny CPU kjøler. Zalman har mye bra, og jeg skal snart kjøpe meg en ny CPU kjøler selv, da boxed kjøleren ikke kjøler noe spesielt bra uten å være alt for bråkete.. PSUen som følger med kabinetter skal visst være veldig bråkete, så enten kjøp et uten medfølgende og kjøp f.eks Mist fra microplex om du har pengene, hvis ikke så må du kjøpe noen nye vifter ( SilenX er visst veldig bra, skal sette 2stk inn i min PSU selv tenker jeg ) og bytte ut de gamle. MÅ du ha trådløst tastatur og mus? Har prøvd akkurat samme selv, og for å være helt ærlig så er det noe av det dårligste jeg har prøvd Hvis det er noe jeg har glemt eller sagt noe som er forferdelig galt så må det være fordi jeg er veldig trøtt EDIT: mist var bare et eksempel på en PSU, finnes jo mange andre stille løsninger der ute også... Bare vær forsiktig i valg av PSU. den er eneste kilde til støy i min XEED Lanbox Skjekk godt, og les brukererfaringer før du kjøper en PSU, du kan også spørre om dette på PSU delen. Endret 5. juni 2005 av Alph3z Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 ville bytta skjermkortet i DETTE har 12 pipelines mot 8. og hovedkort i DETTE de veier opp for hverandre prismessig Takk for innspill, Leifeinar! Men, som Alph3z påpeker; jeg er ute etter et st¢ysvakt system, derfor har jeg valgt både skjermkort og hovedkort uten vifter! Angående hovedkortet du foreslår, MSI K8N Neo4-F, har det en liten vifte jeg er redd bråker litt, men det bruker og Nforce4-chipsettet. Jeg ville helst ha Nforce4 Ultra, for å utnytte NCQ-teknologien til Seagate 7200.8-disken. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 ville bytta skjermkortet i DETTE har 12 pipelines mot 8. og hovedkort i DETTE de veier opp for hverandre prismessig Han skulle ha et STØYSVAKT system. Jeg vile ha kjøpt en ny CPU kjøler. Zalman har mye bra, og jeg skal snart kjøpe meg en ny CPU kjøler selv, da boxed kjøleren ikke kjøler noe spesielt bra uten å være alt for bråkete.. PSUen som følger med kabinetter skal visst være veldig bråkete, så enten kjøp et uten medfølgende og kjøp f.eks Mist fra microplex om du har pengene, hvis ikke så må du kjøpe noen nye vifter ( SilenX er visst veldig bra, skal sette 2stk inn i min PSU selv tenker jeg ) og bytte ut de gamle. MÅ du ha trådløst tastatur og mus? Har prøvd akkurat samme selv, og for å være helt ærlig så er det noe av det dårligste jeg har prøvd Hvis det er noe jeg har glemt eller sagt noe som er forferdelig galt så må det være fordi jeg er veldig trøtt EDIT: mist var bare et eksempel på en PSU, finnes jo mange andre stille løsninger der ute også... Bare vær forsiktig i valg av PSU. den er eneste kilde til støy i min XEED Lanbox Skjekk godt, og les brukererfaringer før du kjøper en PSU, du kan også spørre om dette på PSU delen. Takk for substansielt svar, Alph3z Jeg deler din skepsis til boxed-kj¢leren, men tenkte jeg kunne nå pr¢ve å se hvor bråkete den var f¢r jeg evnt skifta den ut til noe à la det du foreslår. Tror du det innebærer en risiko ? Jeg tenker spesielt på kj¢lepasta, er det vanskelig å ta av boxed-kj¢leren og montere en annen etter et par måneders bruk? Antec Sonata valgte jeg nettopp pga av sin påstått rolige PSU og kabinettvifte. Hvis de ikke holder mål får jeg skifte dem ut, men her er jeg langt mer optimist enn for boxed-kj¢leren. SilenX skal være bra, ja! Selv liker jeg godt Papst Trådl¢st... Bruker et halvkjipt Microsoft-tastatur med ditto mus i dag, begge trådl¢se. Musen er ikke optisk en gang... Klart enig i at tastaturet ikke trenger å være trådl¢s, men jeg vendt meg litt til trådl¢s mus. Hvilke fordeler ser du med kablet mus? Tusen takk! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 sorry satt i halvsøvne og leste brenner litt for stillhet selv. har montetert en passiv kjøler på HK og gpu kjøles lydløst av en modifisert ATi Silencer 5 og silenX vifte tli cpu vil jeg anbefale og kombinere XP90 med ei 92 mm silenX den kombinasjonen blir totalt lydløs. xp120 kan du jo også vurdere. det bruker jeg. silenX viftene er best, vendur kjører kampanjer nå så de er ikke fullt så dyre om dagen. og som Alph3z sa, vær forsiktig med psu. mist skal være bra og stille. har du for mye penger lager silenX også psu. en bråkete vifte ødelegger all morroa Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Nå så jeg plutselig at Antec Sonata II endelig er å få tak i, så da går jeg nok for den i stedet for Antec Sonata I: Antec Sonata II (Kraftigere PSU og diverse forbedringer) Det eneste som potensielt lager bråk da blir boxed-vifta til AMD, mulig jeg bytter den ut med denne: Heatpipe og 120mm=18.5dB til en rimelig penge Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nå så jeg plutselig at Antec Sonata II endelig er å få tak i, så da går jeg nok for den i stedet for Antec Sonata I:Antec Sonata II (Kraftigere PSU og diverse forbedringer) Det eneste som potensielt lager bråk da blir boxed-vifta til AMD, mulig jeg bytter den ut med denne: Heatpipe og 120mm=18.5dB til en rimelig penge Jeg har et Sonata kabinett og har ikke vært spesielt fornøyd med støynivået på det. Både psu og kabinettviften bråkte en del.Jeg har byttet både psu og kabinettviften. Sonata II ser ut til å være mye bedre,så kjøp det heller. Støvfilteret på Sonata fungerer ikke i det hele tatt,det samler seg masse støv rundt døra og drevene.Mulig dette også er forbedret på Sonata II. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå