Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kvar gong eg slår av og på maskina mi så setter tastatur språket seg til engelsk. Men når eg går inn på Setnings > Keyboard så står det at det er norsk, og når eg trykker ok der uten å gjer nokon forandringer så er det tilbake til norsk. Nokon som veit korleis eg kan fikse dette? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Se i /etc/X11/xorg.conf om det står riktig under XkbLayout. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Ja, det står riktig Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 ÆØÅ virker ikke i X-chat og/eller BitchX.Gjør følgende: su cd /etc/sysconfig editor i18n "su", eller substitute user, lar deg bytte til andre brukere i shellet du er i. Hvis du ikke skriver noe etter su blir du root(du må skrive inn root-passordet).Bytt ut "editor" med din teksteditor "of choice" (pico/nano/vi/emacs). Så får du opp en fil. Den skal se ut slik: LANG="no_No.ISO8859-1" SUPPORTED=":no_No.ISO8859-1:no_NO:no" SYSFONT="latarcyrheb-sun16" Restart X(logg ut og inn). Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Den ser akkurat slik ut Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Og du har ikke lagra en session hvor du har bytta tastaturoppsett? Prøv å sett tastatur til norsk, lagre session, logg ut og logg inn igjen. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Poenget er at tastaturspråket står på norsk på tastaturoppsettet, men det er egelsk fordi om. Lurer på om det kanskje var noko som skjedde når eg opdaterte Kernelen Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Det er en fordel at du skriver hvilken distro og hvilken window manager (KDE/Gnome/annet) du bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå