ostov Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Nå har jeg nok en gang formatert pc'en med win xp cd'en, men alt spyware og adware er der. Jeg har også brukt adaware programmet til å fjerne det, men det kommer tilbake når jeg starter pc'en. Jeg har formatert pc'en onkelig og kan ikke finne noe spor på HD fra sist formatering. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Nå har jeg nok en gang formatert pc'en med win xp cd'en, men alt spyware og adware er der. Jeg har også brukt adaware programmet til å fjerne det, men det kommer tilbake når jeg starter pc'en. Jeg har formatert pc'en onkelig og kan ikke finne noe spor på HD fra sist formatering. Hva kan jeg gjøre? Jaha? Du har formatert, men alikevel finner du spyware på maskina? Da har du ikke formatert noe harddisk tro jeg. Under innstallasjon av XP, så må du få slettet alle partisjoner. Da skal alt bli slettet! Lenke til kommentar
ostov Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har gjort det også. Jeg har en 120gig hd, men det står at jeg kun har 111gig Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Har gjort det også. Jeg har en 120gig hd, men det står at jeg kun har 111gig Ja, alle hardisker er sånn! Vel, nå husker jeg ikke hvordan det hang sammen, men det er visst slik at egentlig, så er 1 Mb - 1024kb. Og så var det noe videre utover det igjen! Noen som vet? Endret 5. juni 2005 av Tøbbi Lenke til kommentar
ostov Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Hmm, okei. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 alle de pc`ene jeg har reparert som har hatt virus og spyware har fått fjerna det etter formatering av pc. dette skal vanligvis skje hos alle. men mer: fra du legger inn Windows vil du alltid ha noe spyware liggende på maskina. dette programmet heter alexi. vet ikke hvorfor det ligger der, men du kan enkelt fjerne spywaren med Ad-aware eller Spybot and destroy. Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har gjort det også. Jeg har en 120gig hd, men det står at jeg kun har 111gig Ja, alle hardisker er sånn! Vel, nå husker jeg ikke hvordan det hang sammen, men det er visst slik at egentlig, så er 1 Mb - 1024kb. Og så var det noe videre utover det igjen! Noen som vet? du skulle vell igrunnen hatt 117gb ikke 111gb Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har gjort det også. Jeg har en 120gig hd, men det står at jeg kun har 111gig Ja, alle hardisker er sånn! Vel, nå husker jeg ikke hvordan det hang sammen, men det er visst slik at egentlig, så er 1 Mb - 1024kb. Og så var det noe videre utover det igjen! Noen som vet? du skulle vell igrunnen hatt 117gb ikke 111gb Må sikkert installere Service Pack 1! Mener at dette er tilfellet! Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Du må boote maskinen fra XPCDen, når det er gjort benytter du valget om å formatere alle partisjonene før XP blir installert. Men før du gjør noe som helst drar du ut kabelen til internett, hvis du ike har gjort det er det ikke så rart det raser inn med spyware og virus på maskinen din. Det skal bare sekunder til med ubeskyttet Windows på nettet, før du får virus. Husk å laste ned SP2 først, og lagre denne på en cd, slik at du kan installere denne før du kobler deg til internett. Gjør du det slik, og i tillegg installerer antivirusprogrammet ditt før du kobler deg til nettet, skulle du være sikret mot spyware og virusproblemer på den nyformaterte maskinen din Også du: Det skrives "ordentlig", ikke "onklig" Endret 5. juni 2005 av pmarius Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Også du: Det skrives "ordentlig", ikke "onklig" Ordet "onkelig" var den eneste grunnen til at jeg gikk inn og leste denne tråden. Slikt er snadder deluxe for en språkstudent. Skulle ønske flere "avslørte" seg med slike skrivemåter, og at færre kommenterte at de skriver feil. Lenke til kommentar
ostov Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hahaha. Greit nok at jeg er dårlig å norsk. Jeg fortjener å bli mobbet. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Også du: Det skrives "ordentlig", ikke "onklig" Ordet "onkelig" var den eneste grunnen til at jeg gikk inn og leste denne tråden. Slikt er snadder deluxe for en språkstudent. Skulle ønske flere "avslørte" seg med slike skrivemåter, og at færre kommenterte at de skriver feil. Joda, festlig med å lese ting skrevet av folk med dårlige norskkunnskaper. Men grunnen til at jeg sa fra var for hans eget beste. Tenk om han skulle skrive en jobbsøknad f. eks: "Hvis jeg får denne jobben blir jeg onkli glad" Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Men før du gjør noe som helst drar du ut kabelen til internett, hvis du ike har gjort det er det ikke så rart det raser inn med spyware og virus på maskinen din. Også du: Det skrives "ordentlig", ikke "onklig" Det skrives "ikke", ikke "ike" Forøvrig bør du ha komma etter "helst", og i alle fall etter "gjort det" Endret 6. juni 2005 av zjulik Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Men før du gjør noe som helst drar du ut kabelen til internett, hvis du ike har gjort det er det ikke så rart det raser inn med spyware og virus på maskinen din. Også du: Det skrives "ordentlig", ikke "onklig" Det heter "ikke", ikke "ike" He-he! Den fortjente jeg :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå