Cjap Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hey! Har satt opp serveren min for IIS med ASP-støtte. Noen som vet hvordan jeg kan sette den opp for FTP? Lenke til kommentar
dirr Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Add/remove programs -> Add/Remove Windows Components -> Application Server -> Details -> Internet Information Services -> Details -> Huk av File Transfer Protocol (FTP) Service -> ok ok ok Administreres fra IIS Manager Lenke til kommentar
Cjap Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Tusen takk, snille mannen Har ikke utforsket det noe videre, men jeg regner med det er mulig for meg å lage brukere der? Altså slik at gjester etterhvert vare kan har read mens autoritære brukere også har write? Lenke til kommentar
dirr Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Brukere opprettes i Local Users and Groups, eller AD Users and Computers hvis du kjører Active Directory. Du setter i utgangspunktet opp FTP siten enten med kun Read(gjelder da for alle) eller Read+Write, så gir du spesifikke NTFS rettigheter på folderne til brukerne (evt ved bruk av grupper). Hvis du tillater Anynomous access, så sørg for at IUSR_<servernavn> bare har leserettigheter. Det går an å blokkere tilgang på IP-adresser, men IIS FTP støtter ikke SSL eller bandwidth throttling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå