Gå til innhold

Raid-kontroller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kun et poeng å kjøpe tilleggs-raidkort hvis du har brukt opp alle ide-portene på kortet du har nå.

Sofware-raid er ytelsesmessig helt på høyde med hardware-raid.

Det gjør også at du ikke trenger å se etter raid-kort, det holder med ata100-kort.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Hei...

Var inne på samme tanken som deg, men gikk over til HighPoint sin RocketRAID-100... Denne koster noen kr mer en Sunway(var det ikke det den het..), men tror det var verdt det!

Highpoint kontroller'n + 2 WD SE disker kicker a$$ -t.o.m SCSI i benchmark :grin:

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Hei

Visst jeg kjører 2 ata 66 disker (5400 rpm), ville jeg fortsatt tene en del i forhold til å kjøre en ata 100 (7200 rpm) disk?

Jeg skal bare kjøre oprativsystem fra raid'en, så derfor tenkte jeg at jeg kunne skaffe meg 2 eldre disker da jeg ikke trenger spesielt mye plass.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Quote:

Visst jeg kjører 2 ata 66 disker (5400 rpm), ville jeg fortsatt tene en del i forhold til å kjøre en ata 100 (7200 rpm) disk?

Neppe. Søketida øker bare litt med å kjøre raid, så en singel 7200-disk vil nok være raskest.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-21 16:00, zemtex skrev:

Hei...

Var inne på samme tanken som deg, men gikk over til HighPoint sin RocketRAID-100... Denne koster noen kr mer en Sunway(var det ikke det den het..), men tror det var verdt det!

Highpoint kontroller'n + 2 WD SE disker kicker a$$ -t.o.m SCSI i benchmark
:grin:

MVH ZemteX

IDE er på høyde med SCSI på hasdighet, men IDE faller dramatisk i ytelse når flere kopiere fra samme disken. Der er SCSI suveren.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-25 22:36, arehb skrev:

Quote:

Neppe. Søketida øker bare litt med å kjøre raid, så en singel 7200-disk vil nok være raskest.

mvh

Are-Harald.

Så det vil si at jeg er bedre tent med å kjøre windows fra en singel ata 100 7200rpm disk, enn fra 2 ata 66 5400 rpm disker i raid 0?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...