Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har et netverks kort av den eksterne typen, nemling d-link's valgm hadde hørt aat d-link var et kvalitets firma så jeg valgte denne pga mangel på pci porter: Problemet er at når det er mye som skjer på datamaskinen min, for eksempel når jeg laster ned mange ting, stopper plutselig kortet å funke og jeg må dra ut usben og sette den inn på nytt. Kortet er da utrolig varmt, jeg lurte på om varmen er årsaken og om det går ann å kjøle slike kort på noen som helst måte? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Like trolig at det er routeren som får problemer når det kjøres mye trafikk. Kanskje en ide å begrense maksimal last på ADSL linjen? Du kan kjøle ned kortet med en vifte (kan jo bare prøve det midlertidig). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvordan begrenser jeg? Lenke til kommentar
divemaster Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er en del folk som sliter med routerene sine nå om dagen, pga Bittorrent. Jeg har en linksys router, å hvis jeg kjører på med for mange bittorrent downloads, så slutter den å reagere, da må jeg dra ut strømmen, å la den være av i 10 sekunder, når den kommer opp igjen da, så fungerer alt Er mange som sliter med dette virker det som. Lenke til kommentar
Vaffelrøre Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Du kan bruke et program som heter Net Limiter som du får veldig god kontroll og oversikt over nettet med.. Eventuelt kan du bruke DU Super Controler som er et liknende program som virker minst like bra som Net Limiter.. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Endel bittorrentprogrammer har muligheter for begrensning inne i programmet (f.eks Azureus). Etter at jeg byttet til QoS router (Linksys WRT54GS med Svea firmware) så har jeg full kontroll på PC og IPtelefoni. Det er slutt på alle problemer og begrensninger som varierende krav til båndbredde skapte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 jeg bruker ikke torrents, og det er et nettverks kort ikke en router Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg er visst dårlig til å lese. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå