Gå til innhold

4 nye deler til en pris rundt 8000 kr.

Anbefalte innlegg

Hallo.

har akkuratt hatt konf nå og skal handle meg nye data deler. Men veit ikke hva jeg skal velge. For jeg siter i dag på et Socket 478 Intel system på en klokka 2.8Ghz Presscott.

6600GT skjermkort, Kingsto valuram 1gb og et P4P800S HK.

Og skal bytte til AMD, for har sett og hørt at det er det beste innen spill klassen. For det er det jeg elsker mest med data. Men sliter med og hvelge hva jeg skal kjøpe så jeg hadde håpet på noen forslag.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen nye spill krever cpu på over 2,8 Ghz, så er ingen grunn til å sløse bort penger på en ny cpu. Om du er virkelig kresen kan du jo vurdere et ATI X850 skjermkort, men slik jeg ser det er det bortkastede penger.

Jeg vet pengene svir i lomma når man nettopp har blitt konfirmert, men et godt råd er å spare de til du virkelig trenger de.

Lenke til kommentar

Mhm. Men en ting slo meg, vist jeg tok og byttet ut Hovedkortet med et som hadde PCI-E og kjøpte meg et PCI-E grafikk kort, vil det være bedere en og bare gå og heller kjøpe seg et bedere grafikk kort i AGP??

For på Brothers In Amrs så lagger det en del.

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar
Hvilken skjerm har du?

Hva med å bruke litt av pengene på en fet LCD skjerm?

Eller hva med å kjøpe et par Cerwin-Vega høyttalere og en Nad forsterker,så kobler du det til pc'en din? Da får du mye morro!

Akkuratt det har jeg.... Så det trengs ikke......

Lenke til kommentar
Ingen nye spill krever cpu på over 2,8 Ghz, så er ingen grunn til å sløse bort penger på en ny cpu. Om du er virkelig kresen kan du jo vurdere et ATI X850 skjermkort, men slik jeg ser det er det bortkastede penger.

Jeg vet pengene svir i lomma når man nettopp har blitt konfirmert, men et godt råd er å spare de til du virkelig trenger de.

At det er klokkefrekvensen på en CPU som teller, er en gammel myte. En celeron på 2,8 GHz blir knust av en PII på 450 MHz. Jeg synest at en AMD64 3500+, ASUS A8N SLI Deluxe, 1 GB RAM og et bra skjermkort er absolutt et godt valg.

Lenke til kommentar

HMM, jeg må gratulere efikkan med historiens mest talentløse uttalslse:

"En celeron på 2,8 GHz blir knust av en PII på 450 MHz"

men til trådstarter: sett pengene i banken og bruk dem seinere.. kansje på ny bil om noen år eller når du er student, da trenger du penger!

Musa

Lenke til kommentar
HMM, jeg må gratulere efikkan med historiens mest talentløse uttalslse:

"En celeron på 2,8 GHz blir knust av en PII på 450 MHz"

men til trådstarter: sett pengene i banken og bruk dem seinere.. kansje på ny bil om noen år eller når du er student, da trenger du penger!

Musa

Jeg har testet over 30 pcer med celeron-prosessorer klokket på 2,8 GHz, og en haug med andre pcer med celeron- og PII-prosessorer. (Jeg har faktisk flere her i huset) Og ja, pcer med PII 450 MHz er bedre enn pcer med celeron 2,8 GHz. (Jeg har ikke testet Celeron D, så den modellen vil jeg ikke uttale meg om) Poenget var at ytelse måles ikke i MHz/GHz. Dette er noe jeg stadig må forklare folk, at det ikke er klokkefrekvensen på prosessoren som er viktigst, men arkitektur og båndbredde.

Lenke til kommentar

Vil jeg merke no stor forskjell grafikk messigt vist jeg bytta Hovedkort som har PCI-E

og kjøpte meg et ATI X800XT?? For en kompis av meg skal selge et splitter nytt X800XT til 2200 kr!!

Men vil jeg merke no forskjell, få no bedere ytelse??

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...