santana89 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 vifta går fint rundt, og alt virker! pcen har ikke blitt restartet elr noe! men det kommer en litt ekkel lyd fra viften. er det normalt? den ager ikke noe spess høyt lyd, men du hører det vis du legger øret ved kabinettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Er du sikker på at lyden kommer fra psu'en?? det kan være andre vifter, cd/ dvd- spillere eller harddisk. for og finne ut om lyden kommer fra psu'en så ta ut hele greia, og start den utenfor kabinettett, dette gjøres ved at du lager forbindelse på to av pinnene på hk kontakten ved hjelp av en ledningsstump eller noe annet elektrisk ledende som kan brukes. for øyeblikket husker jeg ikke hvilke, men jeg tror jeg så et topic på hvilke du må "kortslutte" her før jeg gikk inn og svarte på din post Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Først lokaliser hvor feilen er. Det gjør du ved å stoppe hver enkelt vifte når de er i gang.. Regner med du allerede har gjort dette da den er postet i psu. Og at det er PSu viften som er problemet. Vet ikke hvordan det høres ut men kan det være en ledning eller noe som ligger intill? forsøk å skru opp psu og se om det gjør deg noe klokere Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 er det ikke vanlig med litt lav brumming? elr at når jeg spiller en liten stund kommer det litt småe rare lyder? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 prøv å stopp psu viftå når den lyden kommer å se om det hjelper. Jeg har selv en q-tec psu som viftå nettopp har flippet helt på. Av og til å setter den seg i "fly modus" og bråker som bare det og lyden ligge å hopper ifra forsjellige frekvenser på en måte. Så jeg tenkte å skifte den i dag Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) lol, jeg har aspire 500W! NY! den høres helt grei ut, men noen ganger kan den lage noen små, SMÅ brumme lyder...(som du seff hører da, elrs hade jeg ikke tatt dette opp) og noen suse lyder...!men det skal jo være normalt?slutter med en gang jeg slår av spillet... Endret 7. juni 2005 av santana89 Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 KASNJE de har noe med at mange PSU har temperatur styrte vifter... Altså... når pc'n har stått på lenge, spilt eller gjordt andre tunge oppgaver er de mye strøm som går til pcen og dermed blir PSU varm og vifta skruer seg automatisk høyere og dermed høyrer støynivå! Altså helt normalt! Håper dette hjalp! Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Kan være et lager som er gåent. Det har skjedd med min tror jeg. Bråker noen ganger, men vifta går jo som bare det. Et problem jeg klarer å leve med. Lenke til kommentar
santana89 Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 ja, er ikke så viktig, men er en perfeksjonist;) når jeg kjøper en pc til 10000kr så vil jeg ha en med super kvalitet=( hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå