Gå til innhold

Noen som har hatt 1.gangstjeneste i infanteriet?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært i infanteriet, men det finnes ingen fastisvar på hva du skal gjøre.

Jeg var i militæret på Skjold, og der var det vanlige geværtropper, støttekompani, osv osv osv.

Vet du hva du skal til av disse gruppene, og hvor du skal ?

Lenke til kommentar

Jeg var i militæret på Skjold, og der var det vanlige geværtropper, støttekompani, osv osv osv.

Jeg er ikke ute etter et fasittsvar, men vil gjerne ha et lite inntrykk. Valgte infanteriet på sesjon så jeg vet fortsatt ikke noe om hvor hvilke grupper det er snakk om. Skal inn som lærling i forsvaret til høsten, men når får jeg vite disse tingene?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter et fasittsvar, men vil gjerne ha et lite inntrykk. Valgte infanteriet på sesjon så jeg vet fortsatt ikke noe om hvor hvilke grupper det er snakk om. Skal inn som lærling i forsvaret til høsten, men når får jeg vite disse tingene?

Får du ikke vite før du rykker inn på innkallelsesdagen der du prater med en eller annen om hva du ønsker deg hit og dit og så blir du satt til det og det...

Lenke til kommentar

Tja, mitt inntrykk :

Du kommer i meget god fysisk form (jogging samt diverse andre aktiviteter)

Du får gjøre en del ting som lærer deg om naturen og hvordan du skal overleve under ekstreme betingelser som f.eks snø.

Du lærer deg å overleve utenfor skjørekanten til mor.

Du lærer deg å behandle våpen, samt vedlikehold av dette under ekstreme betingelser.

Du lærer deg å sette pris på de små tingene som f.eks : varme klær, dusj, god mat osv.

Dette er noe av det du lærer, er en del år siden jeg var inne, så ting kan ha forandret seg litt.

Lenke til kommentar

Din slappfisk :p

Det kommer litt an på hvilket kompani du havner hos, jeg var i støttekompaniet, TOW tropp, og vi var noen strebere som alle måtte ha "godkjent infanterist" merket.

Var mange slappfisker som hadde problemer med å ta 20 kroppshevinger, 28 armhevinger med grunnutrustningen, samt 5KM gange (eller var det 10 ? 20 ? husker ikke helt) osv osv

Er usikker på om de "vanlige" geværguttene, også kalt "kanonføde" hadde like mye pes på det fysiske.

Lenke til kommentar

Slappfisk? Tvert i mot, jeg elsker hard trening. Er derfor jeg spør! :)

Vi hadde en del fysiske tester som en del av intervjuet, og da klarte 80% under 5 kroppshevinger. Jeg greide bare 5, men jeg trener hardt for å forbedre meg. Greide 40 armhevinger og 80 situps, men det jeg er best i er overlegent kondisjon. ;)

Lenke til kommentar
.....og da klarte 80% under 5 kroppshevinger. Jeg greide bare 5, ..... ;)

Såpass, ett tips kan være å ha en ryggsekk på deg (med 5-10 kg), så prøver du å klare minst 35 armhevinger med den på ryggen...

Greide 40 armhevinger og 80 situps, men det jeg er best i er overlegent kondisjon. ;)

Det virker meget bra :thumbup:

Dersom du fortsetter å trene kommer førstegangstjenesten til å gå som en lek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...