kfs Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Oppgraderte maskinen i går. Nytt hovedkort, ram , HD og CPU. Men hardisken står under primary slave og ikke primary master under booting. Er temmelig sikker på at jumperene på HD står slik de skal. Er det korrekt at det står som Primary slave når den er alene? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Sjekk at IDE-kabelen som HD'n står på, er koblet i IDE1 på hovedkortet, hvis den kabelen går til IDE2; så har du antakeligvis problemet der. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Fungerer maskinen? Hvis den gjør det er det ingen vits å flytte jumperen. Men i utgangspunktet skal den stå enten på primary master eller cable select. Les i manualen til hovedkortet. Hvilken hd har du? Western Digital liker vissnok cable select godt. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Hvis du bare har 1 HD, og er usikker på hvor jumperen skal stå tror jeg du kan ta vekk hele jumperen. Da velger den master selv. (si ifra hvis dette ikke funker på nyere disker da) - Hva er det egentlig cable select gjør? Lenke til kommentar
kfs Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Det er egentlig ikke noe problem. Alt fungerer fint, jeg bare så den søkte etter primary master først, i oppstarten , og tenkte jeg ville spare litt tid på å fikse det hvis det kunne/skulle fikses. Det er en Western Digital Caviar 60GB 7200rpm Jumperen står på Cable select. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå