IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Heisann, naa nettopp bestemte jeg meg for aldrig mere windows men nok om det Finnest det noe program jeg kan streame til shoutcast server? Jeg har wine, klarte ikke aa aapne sam3. Gaar det aa kjoere mysql paa linux, versionen jeg har er ubuntu. (Jeg er helt klart ny innen linux) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 MySQL går fint på linux, ligger i pakkesystemet til Ubuntu. Start opp Synaptic og søk etter det du vil ha f.eks mysql. Dette er klart den letteste og hvis mulig den riktige måten å instalere ting under Ubuntu. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Unnskyld om jeg spoer dumt men hva er synaptic? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Unnskyld om jeg spoer dumt men hva er synaptic? Synaptic er et front-end til Ubuntus pakkehåndterer, som du installerer programmer med. Du starter Synaptic fra System -> Admistrasjon -> Synaptic Pakkeadministrasjon. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ligger i menyene et sted, husker ikke helt hvor. Det er et program som kobler seg opp mou diverse servere og som laster ned og instalerer det du ber den om. Gjør instalasjon og oppdateringer til en lek. Alt du noen sinne har instalert på den måten vil automagisk bli oppdatert når det kommer nye versjoner. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) hmm.. sam vil ikke ta "kontakt" med mysql proever aa legge inn med firebird naar jeg skal installere den, fra wine, saa kommer interphace not supported Endret 5. juni 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg faar ikke til aa kjoere mysql.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kanskje noe her Ubuntu LAMP guide. Ellers må du si litt mer om feilmeldinger ol. for at det skal være mulig å hjelpe. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Vel denne kommer naar jeg kjoerer sam3: Unable to connect or query database. Please make sure the database server is running and configured properly. Det er fordi jeg ikke har mysql, jeg vet ikke hva jeg skal ha av mysql det er sa mange av det ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/ mysqld.sock' (2) Endret 5. juni 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det er fordi jeg ikke har mysql, jeg vet ikke hva jeg skal ha av mysql det er sa mange av det mysql-server Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Naa kjoerer jeg mysql og uptime paa 13 min.. fortsatt vil ikke sam3 "connecte" Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 http://packages.debian.org/unstable/sound/xmms-liveice Kanskje dette funker? Pakken burde vel funke til Ubuntu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå