NilsJohan Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Tenkte å kjøpe dette objektivet + Sigma 18-50 f2.8 sammen med 350D. Jeg har stativ og skal jo selvfølgelig bruke det, antagelig med begge objektivene. Trenger jeg da stativfeste for objektivet til Canon'en? Festet var jo dyrt, 120$ på B&H. Men om det er nødvendig så må man vel punge ut såpass for noe som koster max 15 kr å lage. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jepp, du "må" ha det, og du er langt ifra den første som klager over prisen på dette. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvorfor "må" man ha dette stativfeste?? Mulig det er noe feil med meg, men jeg har hatt dette objektivet i over ett år nå, brukt det både på frihånd og med stativ, uten at jeg har savnet stativfeste. Det veier 705g, noe som er vesentlig mindre enn f.eks. Sigma sin 70-200 f2,8 som det ofte blir sammenlignet med. Canon 70-200 f4 er et kanonobjektiv som absolutt kan anbefales. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har selv Canon 70-200 f/4L og har heller ikke sett behovet for stativfeste. Kommer kanskje litt ann på hvilket kamerahus du bruker, har selv en 10D og dette tåler i allefall vekten av dette objektivet når det er huset som er montert på stativet. Ett skikkelig stativ klarer å takle fortunge ting fint. Testet en Canon 70-200 f/2.8 IS og der er behovet for stativfeste absolutt tilstede. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg beklager, men jeg hadde f/2.8 i tankene når jeg skrev mitt første innlegg her. Har ingen erfaring med f/4, så det kan godt hende at det ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Ok, skal som sagt bruke det sammen med 350D, kanskje satse på at det ikke er behov for det da og heller kjøpe meg stativfeste om det faktisk finnes et behov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå