TheEdge Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 På jobben har vi en gammel HP Color Laser Jet 5 som stort sett fungerer. Problemet oppstår når enkelte av og til printer et dokument i letter format. Dette er jo et format vi ikke bruker, men enkelte dokumenter vi får inn står med letter som default på document propertys. Dette overstyrer da instillingene i printerdriveren, slik at printeren prøver å printe dokumentet på letter format selv om a4 er valgt som standard (og velges manuelt) i print driveren. Dette fører til at printeren blir stående med "Load letter" og venter på å få letter ark og printer ingenting før den får letter ark eller dokumentet blir slettet fra køen. Dette er sinnsvakt irriterende men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan unngå dette. På andre printere kommer letter dokumenter automatisk på A4, eller man må i verste fall trykke "fortsett" på printeren for å få skrive ut. Dersom man setter papirformat til A4 i document propertys før man skriver ut, går det jo greit, men hvem gidder/husker på å sjekke dette hver gang man skal skrive ut. Er det noen som vet en måte å få denne skrapkassa til å automatisk printe letter dokumenter på A4 (Har søkt på hp sine sider uten å finne noe...) The Edge Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Virkelig ingen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Start menu -> Settings -> printers. Høyreklikk på den aktuelle printeren, Velg propperties, deretter device settings. Da kan du velge hvilken type ark printeren skal ta some default. Sett den til A4. (slik gjøres det på NT 4, men det er antageligvis ganske likt på andre OS)NB du må selfølgelig gjøre dette fra en konto med admin rettigheter. Forsikre deg og om at A4 står som standard i de programmene du printer ut ifra. Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-30 13:20, B|2bb3r skrev:Start menu -> Settings -> printers. Høyreklikk på den aktuelle printeren, Velg propperties, deretter device settings. Da kan du velge hvilken type ark printeren skal ta some default. Sett den til A4. (slik gjøres det på NT 4, men det er antageligvis ganske likt på andre OS)NB du må selfølgelig gjøre dette fra en konto med admin rettigheter.Forsikre deg og om at A4 står som standard i de programmene du printer ut ifra. Alt er fra før satt til a4 som standard både på printeren, og i driveren og i alle applikasjoner. Problemet er at det av og til kommer inn dokumenter som har letter som standard format, og da overstyrer dette innstillingene på printeren og i driveren og printeren prøver å printe på letter. Da nekter den å printe noe som helst før den får letter papir, eller dokumentet blir slettet fra køen. Spørsmålet er om det går ann å få denne skrapkassa til å automatisk printe letter dokumenter på a4, slik som andre "normale" printere gjør uten å krasje.... The Edge Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 De litt nyere printerene til HP (feks. Hp LJ 4050) har en egen instilling for akkurat dette. Tror dessverre ikke LJ 5 serien har dette. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg mener at det på denne printeren skal være en setting for å automatisk konvertere letter til A4 o.l ? - prøv å skriv ut oversikten over alle menyopsjoner og hvordan de er konfigurert... Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Quote: Den 2002-07-30 14:57, kjetilkl skrev:Jeg mener at det på denne printeren skal være en setting for å automatisk konvertere letter til A4 o.l ? - prøv å skriv ut oversikten over alle menyopsjoner og hvordan de er konfigurert... Hmmm jeg har bladd i gjennom de menyene som er, men jeg skal ta utskrift av menyene og se nærmere på de i tilfelle det er noe jeg har oversett.. Takker for svarene så langt The Edge Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Edit: 2 identiske poster [ Denne Melding var redigert av: ZoRaC på 2002-07-30 15:18 ] Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Har et lignende problem med et LJ på jobb. Jeg vet ikke hvordan, men tror det er bare å trykke på 2 knapper på den samtidig nå det står "Load Letter", så kommer utskriften ut på A4... Er ikke sikker på hvilken LJ det er... Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jepp. Som regel er det Shift og Continue. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Når du høyre klikker på Printeren (HP 5), ser du på første side som kommer opp Paper Available: A4 (Hvis letter står her, må du fjerne dette via Printing Preferences -> Advance -> Paper Size: A4. Pluss at du må justere alt på Device Settings til A4.) Dette er et vanlig problem for dere A4 mennesker edit: På LJ 5M er det bare å trykke på "Fortsett", den store grå grønnlige knappen _________________ Velg det som passer DEG! [ Denne Melding var redigert av: JoKr på 2002-07-30 15:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå