RastaXP Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hallo. Dette skjedde en dag den geniale Windows Update foreslo en update av lydriverene mine. Lydkortet mitt som da er et innebygd AC97 kunne sikkert trengt dette, tenkte jeg. Så installerte jeg idiotskapen som jeg antok var en oppdatert driver, likedan som den jeg hadde altså. Restarta så maskinen, og vips ingen lyd. Det var da som bare svarte tenkte jeg og prøvde å av installere driten ved navn AC97 XGE driver, men neida vær gang etter avinstallasjon kom driten tilbake. Den ville altså ikke bort. Det endte med Tune Up 2004 som fikk fjernet det med glans. Så kom jeg inni windows igjen etter en kort restart. Denne meldingen kom opp RUN DLL error cmicnfg.cpl Filen mangler/kan ikke starte. Klassisk tenkte jeg, og finkjennet registeret etter resten av denne fysaken uten hell. Så kjørte jeg en register clean up, og installerte derretter de riktige lyd driverene. Restarta så, lyden fungerte men den samme fjottete meldingen kom opp. Prøvde da en register defrag men det fungerte heller ikke. Noen ide om å få denne vekk? Tusen takk for svar. Edit: Btw, er det Win Xp Pro jeg har. Endret 5. juni 2005 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Den er satt til å starte med maskinen. Dette kan du hindre ved å fjerne den fra oppstart, uten konsekvenser ellers. Oppstartsprosesser kan du fjerne i JV16 eller HijackThis (sig), eller i Start / Kjør / msconfig . Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Har skrudd den av i ms config nå. Så den plager meg ikke nu lengre . Men skulle gjerne ha likt å vite om den er til noget viktig. På google finner jeg dog bare tøv på tysk, og en som plages med dette problemet i windows 98. Endret 5. juni 2005 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Sikker på at du har skrevet filnavnet riktig? Mye fler resultater i Google på cmicnfg.cpl enn på cminfg.cpl Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Filen heter CMICNGF.CPL. Det er jeg skrå sikker på ettersom den heter det i ms config. Skreiv riktignok feil i topicen i sted Endret 5. juni 2005 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Filen heter CMICNGF.CPL. Det er jeg skrå sikker på ettersom den heter det i ms config. Skreiv riktignok feil i topicen i sted Nettopp - akkurat det jeg ville frem til Googler du den, får du masse svar. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Hehehe, sånn går det når man googler på feil fil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå