phax Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 hei, skal flytte fra trondheim til oslo iløpet av sommer'n. stusser bare litt på hvordan jeg skal få sendt nedover mini flyttelasset mitt. har alltid brukt hurtigruta ved tidligere flytting men den går jo ikke innom oslo såvidt jeg vet. så da spørs det hvilke mulighetere man har, og ikke minst va som er billigst og best! det dreier seg bare om en 28" tv, et par esker ca 20kg pr pers og en stor men lett kontorstol. møbler og slikt har jeg ikke siden jeg har leid møblert her i trondheim og resten klarer jeg få med meg på flyet. noen som har noen gode tips og erfaringer og komme med? har til nå vurdert tog.. har hørt det skal gå men ikke peiling på prisnivå. ellers er jp samlasting på flyttebiler med ledig plass en mulighet, men vet ikke så mye om dette heller. håper noen har noen gode råd og komme med! Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Lån eller lei en bil... absolutt det enkleste Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 lettest kanskje, men neppe billigst tipper jeg. planen er også at jeg drar hjem til nord norge i sommer og får lagra tingne mine her i trondheim, også får sendt de nedover til oslo når den tid kommer. istedet for og først sende de nord også sør igjen. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Lei bil/kassebil fra rent-a-wreck. 1500 eller noe. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 1500 for bilen, og sikkert bortimot 1000 i bensin + bompenger osv. må da gå ant og få send det nedover til mindre en det? men er jo lettvint hvertfall og bare kjøre det selv. regner med man slipper retunere bilen visst man leier fra sånne landsdekkende kjeder.. ingen som vet om ca pris på og sende det med tog? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Alt går oppå en europalle eller ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Alt går oppå en europalle eller ? jada, det går det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Alt går oppå en europalle eller ? jada, det går det. Ta kontakt med noen fraktselskaper, tror nok det er billig å sende en europalle fra T til O Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 ok skal gjøre det, takker for svar. tenker du fraktselskaper som flyttebyrå eller som linjegods f.eks? får søke litt på gulesider og se.. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tror du fort vekk må ut med et par-tre tusen for å få sendt en standard europall, så det blir nok ikke stort billigere enn å leie/låne bil, men du slipper å gjøre en døyt selv, og det er jo alltid et stort pluss. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en kompis som eier og driver et transportselskap, skal snakke med han i morgen... En europalle fra T til O skal ikke koste mer enn 1,5K max fra døra til døra... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg mener å huske at broren min betalte omtrent 4000,-, men da skulle den sendes latterlig langt nord, så jeg reduserte summen en del. En skal ikke se bort fra at summen fortsatt er høyere enn strengt tatt nødvendig, det vet jeg fint lite om. Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har en kompis som eier og driver et transportselskap, skal snakke med han i morgen... En europalle fra T til O skal ikke koste mer enn 1,5K max fra døra til døra... 1500,- hørtes mere fornuftig ut ja. flott visst du kunne høre med han og få litt inside information! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har en kompis som eier og driver et transportselskap, skal snakke med han i morgen... En europalle fra T til O skal ikke koste mer enn 1,5K max fra døra til døra... 1500,- hørtes mere fornuftig ut ja. flott visst du kunne høre med han og få litt inside information! Avtaler du direkte med en sjafør så går pallen nedover for 1K uten problemer... Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Avtaler du direkte med en sjafør så går pallen nedover for 1K uten problemer... interessant, hvordan mener du at jeg burde gå frem for og avtale direkte med sjåfør da? finne et firma og spore opp nr til noen av sjåførene? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Avtaler du direkte med en sjafør så går pallen nedover for 1K uten problemer... interessant, hvordan mener du at jeg burde gå frem for og avtale direkte med sjåfør da? finne et firma og spore opp nr til noen av sjåførene? Skal ta en prat med kompisen i morgen, han hadde lagt seg allerede i kveld... Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 hadde vært knall det. takker for hjelpa så langt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) 6-700,- + MVA fra en eller annen terminal i T til en eller annen terminal i O.. Ergo du leverer varene på en terminal i T og noen tar i mot sakene i O på en terminal, da blir prisen ca. 900,- inkl. mva max.... Endret 7. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 det høres jo ut som en veldig fin pris. Når du snakker om en eller annen terminal, tenker du på noe spesiellt? eller kjører alle fraktselskap ca samme prisen? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) det høres jo ut som en veldig fin pris. Når du snakker om en eller annen terminal, tenker du på noe spesiellt? eller kjører alle fraktselskap ca samme prisen? Bare gi beskjed når sakene ca. skal nedover, kompisen min ordner alt.... Da får du vite hvor og når du kan møte bilen. Vil helst vite ca. en uke i forveien.. Endret 7. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå