Gå til innhold

billigst og enklest flytting fra trondheim - oslo?

Anbefalte innlegg

hei, skal flytte fra trondheim til oslo iløpet av sommer'n. stusser bare litt på hvordan jeg skal få sendt nedover mini flyttelasset mitt. har alltid brukt hurtigruta ved tidligere flytting men den går jo ikke innom oslo såvidt jeg vet.

så da spørs det hvilke mulighetere man har, og ikke minst va som er billigst og best!

det dreier seg bare om en 28" tv, et par esker ca 20kg pr pers og en stor men lett kontorstol. møbler og slikt har jeg ikke siden jeg har leid møblert her i trondheim og resten klarer jeg få med meg på flyet. noen som har noen gode tips og erfaringer og komme med?

har til nå vurdert tog.. har hørt det skal gå men ikke peiling på prisnivå. ellers er jp samlasting på flyttebiler med ledig plass en mulighet, men vet ikke så mye om dette heller.

håper noen har noen gode råd og komme med! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lettest kanskje, men neppe billigst tipper jeg.

planen er også at jeg drar hjem til nord norge i sommer og får lagra tingne mine her i trondheim, også får sendt de nedover til oslo når den tid kommer. istedet for og først sende de nord også sør igjen.

Lenke til kommentar

1500 for bilen, og sikkert bortimot 1000 i bensin + bompenger osv. må da gå ant og få send det nedover til mindre en det? :hm:

men er jo lettvint hvertfall og bare kjøre det selv. regner med man slipper retunere bilen visst man leier fra sånne landsdekkende kjeder..

ingen som vet om ca pris på og sende det med tog?

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at broren min betalte omtrent 4000,-, men da skulle den sendes latterlig langt nord, så jeg reduserte summen en del. En skal ikke se bort fra at summen fortsatt er høyere enn strengt tatt nødvendig, det vet jeg fint lite om.

Lenke til kommentar
Har en kompis som eier og driver et transportselskap, skal snakke med han i morgen...

En europalle fra T til O skal ikke koste mer enn 1,5K max fra døra til døra...

1500,- hørtes mere fornuftig ut ja. :)

flott visst du kunne høre med han og få litt inside information! :wee:

Lenke til kommentar
Har en kompis som eier og driver et transportselskap, skal snakke med han i morgen...

En europalle fra T til O skal ikke koste mer enn 1,5K max fra døra til døra...

1500,- hørtes mere fornuftig ut ja. :)

flott visst du kunne høre med han og få litt inside information! :wee:

Avtaler du direkte med en sjafør så går pallen nedover for 1K uten problemer...

Lenke til kommentar

interessant, hvordan mener du at jeg burde gå frem for og avtale direkte med sjåfør da? finne et firma og spore opp nr til noen av sjåførene? :p

Lenke til kommentar

interessant, hvordan mener du at jeg burde gå frem for og avtale direkte med sjåfør da? finne et firma og spore opp nr til noen av sjåførene? :p

Skal ta en prat med kompisen i morgen, han hadde lagt seg allerede i kveld...

Lenke til kommentar

6-700,- + MVA fra en eller annen terminal i T til en eller annen terminal i O..

Ergo du leverer varene på en terminal i T og noen tar i mot sakene i O på en

terminal, da blir prisen ca. 900,- inkl. mva max....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
det høres jo ut som en veldig fin pris. :yes:

Når du snakker om en eller annen terminal, tenker du på noe spesiellt? eller kjører alle fraktselskap ca samme prisen?

Bare gi beskjed når sakene ca. skal nedover, kompisen min ordner alt.... :)

Da får du vite hvor og når du kan møte bilen.

Vil helst vite ca. en uke i forveien..

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...