Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP server - får kontakt en vei ...

Anbefalte innlegg

Hei,

Har satt opp FTP server på hjemmenettet med følgende specs:

1. NextGenTel SpeedTouch 510i modem / ruter (IP 10.0.0.1)

2. 3COM ruter der jeg har satt statisk IP adresse 10.0.0.100, disabled firewall og disabled DHCP server. Mao fungerer denne nå kun som et trådløst aksesspunkt og den er koplet til SpeedTouchen via vanlig LAN (dvs. SpeedTouchen er koplet til en LAN port på 3Com og ikke via DSL pluggen.

Når jeg prøver å kople meg på FTP serveren via lokal adresse 127.0.0.1 eller via lokalsubnett adresse 10.0.0.8 (som er maskina som kjører FTP serveren og som jeg i tillegg kjører FTP klienten fra) så fungerer alt som gull.

Dersom jeg prøver å kople meg på FTP serveren via den eksterne IP adressen min (dvs. den dynamiske som jeg får tildelt fra NexgGenTel) så indikerer FTP serveren at klienten har logget på men så stopper det liksom - når FTP serveren sender Welcome message til klienten så kommer følgende melding:

000005) 05.06.2005 14:32:03 - (not logged in) (10.0.0.8) > 220 Welcome to FTP server

(000005) 05.06.2005 14:32:03 - (not logged in) (10.0.0.8) > disconnected.

Mao. det virker som om FTP serveren ikke klare å "finne veien tilbake" til FTP klienten. Den eneste porten jeg har åpnet i SpeedTouch er FTP port 21 der jeg har definert at innkommende request til 10.0.0.8:21 skal sendes til 10.0.0.8.

Dersom noen vet hva jeg har glemt / gjort feil så gi beskjed - jeg er evig takknemlig for all hjelp jeg kan få. Må jeg åpne andre porter i SpeedTouchen?

Og for ordens skyld - jeg har prøvd å sette opp FTP server med no-ip, ved å sette den dynamiske IP adressen som static IP adresse etc. Men det virker som om det stopper opp i SpeedTouchen i det serveren skal sende informasjon tilbake til kloienten.

mvh.

wmhute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har nå åpna port 20 i tillegg til 21 i SpeedTouchen samt at jeg har prøvd ulike alternativer ved å sette IP til fast (10.0.0.8), passive mode etc. i FTP serveren men problemet er fremdeles det samme som tidligere.

Hva med klienten - bør denne kjøre i passive mode? Har prøvd begge deler uten hell.

wmuthe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...