Jakob Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hei. Kjøpte meg en spill-pc i 2001 med det kjappeste av det kjappeste - 1400Mhz AMD, 256mb RAM, 40GB harddisk og et GeForce 2 skjermkort. Denne PC'en er naturligvis ikke noe tess i dag, og med kun oppgradering til 1x120GB harddisk, GeForce 4 Ti4200 skjermkort og et SoundBlaster Audigy lydkort har jeg ikke klart å følge helt med. Ja, jeg har mistet interessen for dataspill, og brukt alle pengene på musikkutstyr. Skal jeg fortsette med musikk er det jo naturlig at jeg 1) Får et bedre arbeidsmiljø, det vil si lavere støynivå (viktig!), stabil og rask behandling av lyd og video, og 2) Får bedre lydkvalitet og flere muligheter til opptak og redigering av lyd. Når jeg sier video mener jeg stort sett hjemmevideo og skoleprosjektvideo. Hehe. Det jeg eventuelt vurderer å oppgradere er lydkort, hovedkort, minne og cpu (med støysvak kjøleløsning). I rekkefølge etter hva jeg antar er viktigst. Jeg ønsker heller ikke å bruke MYE på dette, i og med at jeg har andre ting som jeg like godt kan bruke penger på, men jeg begynner å bli grundig lei av lite minne og konstant sus fra de 4 viftene. Hvor mye jeg vil bruke kommer helt an på hva jeg får for pengene. Hvis jeg får en rask og støysvak oppgradering til 3-4000 er jeg fornøyd. Driver stort sett med opptak av instrumenter, ikke så mye MIDI-"stuff". Tips til valg av AMD/Intel, mengde ram, støysvak kjøleløsning og lydkort? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 -Folket sier vel at Intel hadde vært noe for deg..Jeg selv har gode erfaringer med intel. -1-2 gb ram.. -Kjøleløsning ja.. Vifter holder vel. Og jeg ser ikke grunn til å ha så mange av de egentlig..En stillegående 120mm hadde vært greit sikkert.. -Lydkort har jeg ikke peiling på.. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Noe litt mer konkret? :!: Jeg er ikke oppdatert, så vet ikke hva som lønner seg når det gjelder pris/ytelse med tanke på alt annet enn spill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå