Gå til innhold

Passiv kjøler til mitt Abit Nf7 2.0 kort.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare et tips. Du trenger ikke skru ut hovedkortet for å montere den passive Zalman kjøleren. Du klipper bare av plastpinnene på den gamle viften med en avbitertang og monterer den nye kjøleren. Da har du sparte deg for masse ekstraarbeid. :)

Fett!! Thanx guys!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare et tips. Du trenger ikke skru ut hovedkortet for å montere den passive Zalman kjøleren. Du klipper bare av plastpinnene på den gamle viften med en avbitertang og monterer den nye kjøleren. Da har du sparte deg for masse ekstraarbeid.  :)

Fett!! Thanx guys!! :thumbup:

Enda et tips: Pinnene som sitter på hovedkortet originalt er i mange tilfeller kraftigere enn de som følger med Zalman-ribba. Mitt tips er å bruke de som sitter på hovedkortet. Det er likevel ikke sikkert at hovedkortet må ut for å demontere dem, men det er morro å skru litt. ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en sånn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A til NF7 hovedkortet mitt vet ikke om jeg ville stolt på den passive ribben når det skal klokkes og sette opp volt på chipset.

Selvfølgelig er Thermalrighten bedre,men så er den også nesten 300 kr dyrere.

Hvis man har god luftgjennomstrømning i kabinettet så skal det ikke være noe problem.

Enda et tips:Jeg har satt passiv Zalman kjøler på 2 hovedkort. På begge planslipte jeg kjøleribben før jeg monterte den. For å si det mildt så var ikke kjøleribbene særlig plan før jeg slipte dem. Etter slipingen hadde kjøleflaten ca samme finish som Thermalright.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...