Gå til innhold

Samsung D500 og D500e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trykk følgende på D500 for å slå på EGDE:

*#4777*8665#

Velg så "6. GPRS-Instilling" etterfulgt av "EGPRS Mode".

Dette er fult mulig fordi hardware-messig så er D500 og D500E lik. Forskjellen er at D500E har EDGE og stemmestyring/oppringing i tillegg. Det finnes ingen kode for å aktivere stemmestyring/oppringing, for å få det til må du flashe en D500 med D500E sin firmware.

Men koden ovenfor, den gir deg nå ihvertfall EDGE :thumbup:

Lenke til kommentar
Trykk følgende på D500 for å slå på EGDE:

*#4777*8665#

Velg så "6. GPRS-Instilling" etterfulgt av "EGPRS Mode".

Dette er fult mulig fordi hardware-messig så er D500 og D500E lik. Forskjellen er at D500E har EDGE og stemmestyring/oppringing i tillegg. Det finnes ingen kode for å aktivere stemmestyring/oppringing, for å få det til må du flashe en D500 med D500E sin firmware.

Men koden ovenfor, den gir deg nå ihvertfall EDGE :thumbup:

Skulle gjerne likt å se det bekreftet. Har testet dette med en D500 og aldri fått mer enn nesten 80 kbps (Uavhengig av om jeg har valgt EGPRS eller ikke). Med andre EDGE telefoner har jeg fått 150 - 200 kbps på (nesten) samme tidspunkt og sted og koblet opp fra samme PC. Hvorfor skulle Samsung selge denne tlf som en GPRS tlf hvis man bare kan gå inn å slå på EDGE? De er nok ikke så dumme....

Lenke til kommentar

Jeg har hatt opptil 120-130 kbps når jeg har brukt EGPRS med min bærbare sammen med D500. Samsung er nok ikke dumme nei, men grunnen skal visstnok være at de lanserte D500E i land som hadde EDGE på tidspunktet den ble sluppet, og D500 i de land som enda ikke hadde EDGE.

Har ikke andre telefoner tilgjengelig med EDGE, for å sammenligne!

Lenke til kommentar
Samsung er nok ikke dumme nei, men grunnen skal visstnok være at de lanserte D500E i land som hadde EDGE på tidspunktet den ble sluppet, og D500 i de land som enda ikke hadde EDGE.

Tja, D500E kunne de lansert overalt uavhengig av om man har EDGE tilgjengelig i nettet eller ikke, for alle EDGE telefoner støtter også GPRS. Altså ingen vits i å pushe ut to tlf med dette som årsak.

Lenke til kommentar

Gå til http://wap.portel.it/speed.asp og du kan teste hastigheten på GPRS'en. Jeg testet nå nettopp med min D500 med EGPRS slått på, og da fikk jeg 123,9 kbps i hastighet! Siden er ikke alltid like stabil (henger seg opp o.l.), og på italiensk, men alt du behøver å gjøre er å trykke på linken " Inizia il Test " (nederst på siden) og deretter på " Procedi Alla Fase 2 ", hvorpå du vil få opp hastigheten i kbps.

Lenke til kommentar
Gå til http://wap.portel.it/speed.asp og du kan teste hastigheten på GPRS'en. Jeg testet nå nettopp med min D500 med EGPRS slått på, og da fikk jeg 123,9 kbps i hastighet! Siden er ikke alltid like stabil (henger seg opp o.l.), og på italiensk, men alt du behøver å gjøre er å trykke på linken " Inizia il Test " (nederst på siden) og deretter på " Procedi Alla Fase 2 ", hvorpå du vil få opp hastigheten i kbps.

PÅ min D-500 silver med netcom youngtalk fikk jeg hele 55,41 Kbps oppmot tidligere kun noe med 2 Kbps.. men er det forskjell på pris i surfing da?

Lenke til kommentar

Sjekket nettopp hastigheten på min D500 med EGRPS-modus slått på, via den italienske web-siden nevnt ovenfor hvor man kan måle GPRS-hastigheten! Og det kom opp 155,34 kbps. Så skulle tro jeg har EDGE-hastighet da ja..

Har lagt ved ett (elendig) bilde tatt med en Sony Ericsson T630, som var det eneste mulige "kameraet" som var i nærheten av meg under testingen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...