Gå til innhold

er Intel Celeron brukbart til spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst IKKE kjøp Celeron! kjøp heller en AMD!

hvor mye cache har celeron prosessoren?

Hvor seriøst blir svaret ditt når du ikke vet det grunnleggende om prosessorn?? Er dette et vanlig std svar der det kun gjeldder å annbefale det en selv har uten å he peil på noe annet :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Støtter siste taler.. og "Snekker'n"... De som ikke har oppdatert seg mht. CPU'er bør nok moderere uttalelsene sine... :)

Når man først vurdere "socket-bytte" og er på budsjett. så vil jeg vil si at man bør gå for S939 og en rimelig Winchester/Venice... Man kan få tak i ett bra nForce 250GB HK fra demovare komplett for under kr.500..

S754/Sempron er også ett godt alternativ, men til denne socket så koster en "ekte" A64 2800+ omtrent det samme (tray).. Den er vel generelt bedre enn Sempron 3000+/3100+ i det meste.. Og den klokker laaangt (har testet selv)..

Celeron D er forøvrig en veldig bra CPU når man tar hensyn til pris.. Når man kjøper en slik CPU.. så er det like greit å klokke den "ett hakk" (minst) dvs. fra FSB133 til FSB166.. For en Celeron D 330 (2.66) vil jo det si 3.32Ghz.. Da yter den bra (dette veit jeg også av egen erfaring)..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hvor seriøst blir svaret ditt når du ikke vet det grunnleggende om prosessorn?? Er dette et vanlig std svar der det kun gjeldder å annbefale det en selv har uten å he peil på noe annet :whistle:

Fordi celeron suger, det brukes mest til kontor PCer som gjøre pcene billigere!

Lenke til kommentar

Dette er uttalelser av egen erfaring eller??

Blir bare for teit å advare andre mot noe en selv ikke har prøvd, men bare lest/hørt litt om. For en som skal ha en budsjettmaskin er denne fullt brukbar og konkurerer sammen med sempron .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Celeron *D* er faktisk ikke så dårlig som du tydeligvis er overbevist om..

Ellers har du jo rett i at den (Celeron) er mest egnet for "kontorbruk"... :)

Lenke til kommentar

Greit nok at du mener at den suger, men da får du også begrunne hvorfor.

Det er innlegg over som viser at den ikke suger så mye i forhold til det trådstarter spør om.

Det er en "sticky" øverst om "Bastante og uriktige påstander". Les den før du poster neste gang!

Lenke til kommentar

Vet du ikke hva du snakker om, så ikke snakk i det hele tatt.

Celeron D er faktisk en meget god CPU. Klokker bra og yter mye bedre enn gamle Celeron.

Her er gjennomsnittlig ytelse;

average.png

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron_10.html

Lenke til kommentar

Det er innlegg over som viser at den ikke suger så mye i forhold til det trådstarter spør om.

Det er en "sticky" øverst om "Bastante og uriktige påstander". Les den før du poster neste gang!

jeg har hatt akkuratt den prosessoren i 1 helt år til jeg ble dritt lei av og vent og at det lagger på de fleste spill som trenger litt kapasitet! Satts heller på AMD... Greiere å overklokke om du kan :tease:

Endret av Xzito
Lenke til kommentar

jeg har hatt akkuratt den prosessoren i 1 helt år til jeg ble dritt lei av og vent og at det lagger på de fleste spill som trenger litt kapasitet! Satts heller på AMD... Greiere å overklokke om du kan :tease:

RO Ro :D

Ser du spørsmålet til trådstarter??

Svar på det og ikke komm med post etter post med svada .

Du har knekt årene, så her klarer du uansett ikke ro deg i land :tease:

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt med "celeron suger" innlegg... Hvis dere ser på grafen et par poster før min, ser dere at forskjellen på den beste og dårligste prosessoren der er 100 til 133 - 33%.

Er prisforskjellen på den beste og den dårligste bare 33%? Uten at jeg har sjekket, tror jeg ikke det.

Bang for buck er et vesentlig poeng. Hvis du får en cpu som regner 120% raskere men koster 200% mer, har du betalt mer per utregning... Antar pris spiller inn, ellers ville aldri spørsmålet blitt stilt.

Nå er spill ett av de områdene der forskjellen mellom celeron og pentium 4 størst, men ikke større enn at å oppgradere skjermkortet kan være mye mer effektivt enn å kjøpe den dyrere prosessoren. Jeg ville først sett på hvor mye bedre skjermkort jeg fikk for samme summen.

.tommyb

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Det er litt morsomt med "celeron suger" innlegg... Hvis dere ser på grafen et par poster før min, ser dere at forskjellen på den beste og dårligste prosessoren der er 100 til 133 - 33%.

Er prisforskjellen på den beste og den dårligste bare 33%? Uten at jeg har sjekket, tror jeg ikke det.

Bang for buck er et vesentlig poeng. Hvis du får en cpu som regner 120% raskere men koster 200% mer, har du betalt mer per utregning... Antar pris spiller inn, ellers ville aldri spørsmålet blitt stilt.

Nå er spill ett av de områdene der forskjellen mellom celeron og pentium 4 størst, men ikke større enn at å oppgradere skjermkortet kan være mye mer effektivt enn å kjøpe den dyrere prosessoren. Jeg ville først sett på hvor mye bedre skjermkort jeg fikk for samme summen.

.tommyb

faen ass dreit meg ut, trodde det var snakk om den gamle celeron :S

Lenke til kommentar

Min Celeron D 2,4GHz fungerer ihvertfall helt fint i både FarCry og Ridick EFBB.

Har klokket den til 3,24GHZ nå, men de spillene fungerte greit før det også.

Tror nok skjermkortet vil være mest avgjørende for ytelsen i spill.

Blir vel at jeg går for en 3GHz P4 etterhvert, men det er nok mere på grunn av at jeg har lyst på en oppgradering enn at jeg trenger det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...