eikum Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hei! Har tenkt til å kjøpe meg en SE K750i telefon. Men så lurte jeg på en ting; Vis jeg kjøper telefonen fra www.mobilland.no med ActiveTalk 12 mnd. for 1590 KR. ------------------------------------------ Over 12 mnd betaler du tilsammen: Telefonpris: 1590,- Abonnement (129,- x 12mnd): 1548,- Minste totalpris: 3138,- (Etableringspris ved nytegning 199,-) ------------------------------------------ Uten abo. : Kr 3 229,00 ------------------------------------------ Hvis jeg kjøper denne med ActiveTalk, må jeg bruke dette abo. i det hele tatt? Jeg tenkte nemlig at jeg kanskje kan kjøpe den for 1590 NOK. Og for hver mnd. betaler jeg 129 KR til Netcom. (Har ikke tenkt til å bruke ActiveTalk i det hele tatt, men kontant kort) Men er dette lov? Lurte litt på dette her skjønner dere *Det er litt vansklig å forklare det jeg mener nå, men spørr meg vis det er noe du lurer på * MVH Petter Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Det blir jo å kaste bort penger? Hvorfor ikke bare bruke ActiveTalk, eller kjøpe uten kontantkort? Endret 5. juni 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
TMH Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 ActiveTalk er vel en del billigere å bruke enn et kontantkort? Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ja, det vil gå. Dessuten er denne tråden feilposta, da ditt spørsmål handler om en operatør Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ja det er lovlig, men det var en på forumet her som ble kontakta av telenor fordi han hadde kjøtp så mange telefoner med abb. Jeg har gjort dette selv med to telefoner, og betaler enda. Det som er litt kjedelig er at hvis teleofonen blir ødelagt må man fortsette å betale til bindingstiden er over. Oppfordrer til å sjekke forbruket ditt og vurdere hva som er det beste abonementet for ditt bruk. Det kan du spare mer på. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Grunnen til hvorfor jeg vil gjøre der er at jeg ikke har 3500 KR kontant nå. Så tenkte dette var en løsning. Dette er jo bedre enn å bruke f.eks cresco eller hva det heter Lenke til kommentar
key Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det er jo mye billigere å ringe eller sende sms/mms med ActiveTalk enn med et kontantkort! Lenke til kommentar
eikum Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Men jeg har et kontant kort som er meget billig:) ----------------------------- Samtalepriser Kostnad (kr) Til fastnett/mobil/telefonsvarer (kr/minutt) 0,79 Oppstart (kr/samtale) 0,59 SMS (kr/melding) 0,40 MMS (kr/melding) 1,95 GPRS (kr/KB) 0,01 ----------------------------- Så er billigere med dette kontatkortet enn ActiveTalk Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Telefonen er vel låst på Netcom sitt nett, så kontantkort leverandøren må bruke samme nettet. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Telefonen er vel låst på Netcom sitt nett, så kontantkort leverandøren må bruke samme nettet. Feil. Netcom sine telefoner blir ikke låst. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Bare bullshit! Netcom har låste telefoner som alle andre. For tiden er faktisk de aller fleste SE telefoner som selges med netcom låste. Og K750i har også kommet i netcomlåst versjon. Om denne som selges på mobilland er låst eller ikke kan man ikke vite derimot, så noen må spørre de. Hilsen en som selger netcomtelefoner daglig. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 uansett er det ikke noe pes. å åpne en SE telefon da. Vet liksom hvordan man åpner denne. Lenke til kommentar
post_it Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Netcom har låste telefoner, men du får kjøpt telefoner som ikke netcom har kjøpt inn til Norge de koster som regel 200,- mer og oppover. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 min K750i til 1590 med activetalk på siba er ikke låst til noe. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Det er heller ingen problem å maile www.mobilland.no og spørre om telefonen er låst. Greit å være på den sikre siden Lenke til kommentar
JonV Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ps det er pr idag ikke noen kjente løsninger for K750I tlf og opplåsning Unlock/Unbranding. De har og byttet kontakt under på tlf slik at gammelt utstyr ikke fungere, slik som T-28 Datakabel som må brukes for å låse opp de "gamle" SE telefonene. Lenke til kommentar
norst1 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Finnes det en enkel måte å sjekke om min k750i er låst til NetCom? (bortsett fra å prøve et annet sim-kort). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Men et annet alternativ kan jo være å bruke betalingsutsettelse da. Kanskje ikke Cresco, men der jeg jobber pluss flere andre elektriske forretninger har tilbud på det. F.eks. 3 eller 6 måneders utsettelse for 249 kr eller 379 kr og det er et engangsbeløp. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Finnes det en enkel måte å sjekke om min k750i er låst til NetCom?(bortsett fra å prøve et annet sim-kort). Hvis du kjøpte den med NetCom er det 99% sikkert at den er låst. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Men er dette lov? Lurte litt på dette her skjønner dere Ja det er lov. Men da må selvølgelig ikke telefonen være låst. Netcom har mange telefoner som ikke er låst. Min er en av dem. *Merkelig at ingen klarer å svare på om det mannen spør om* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå