Gå til innhold

Sense vs Chess vs Tele2


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig best av følgende abb.?

 

Chess knock-out

Sense Abb.

Tele2 Champion

 

Ingen av de nevnte abb. har mnd avgift, så der står de jo ganske likt.

Men tele2 har altså noe som heter minimumsdebitering:

 

"...69 kroner minimumsdebitering - minimumsdebitering innebærer at kunde må betale minimum 69 kroner per måned selv om forbruket (samtaler, sms, mms og datatrafikk) skulle utgjøre et lavere beløp enn dette." (tatt fra Tele2.no)

 

Dette vil da bety at man MÅ betale minst 69 kroner i mnd på tele2, noe som utelukker dette abb. for min del.

 

Da står vi igjen med chess og sense...

 

Sense har en innmld avgift på 199 kroner, og chess har en på 99 kr, men om man vil portere det gamle nr sitt over til chess må man likevel betale 100 kroner, noe som for min del stiller abb. likt her også.

 

Nå har vi jo bare ringeprisene igjen... la oss ta utgangspunkt i at man ringer rundt 3 timer i mnd, dvs 180 minutter, og sender ca 250 sms og 10 mms...

 

Med sense koster dette:

 

180 minutter: 267,-

250 sms: 140,-

10 MMS: 25,-

 

Totalt: 432 + startpris pr samtale så runder vi opp til 450 pr måned for standard bruk med sense.

 

Med Chess koster dette:

 

180 minutter: 106,-

250 sms: 147,-

10 MMS: 20,-

 

Totalt: 273 + startpris pr samtale så runder vi opp til 300 pr måned for standard bruk med Chess

 

Utifra dette så blir jo chess klart billigst, men det står også på chess siden det som står på tele2.no:

 

"ChessKnock-Out**: For deg som kan administrere abonnementet ditt selv

ChessKnock-Out er abonnementet for deg som er aktiv bruker av Internet. Abonnementet forutsetter e-post faktura og bruk av MinSide for henvendelser til kundeservice. Ved henvendelser til kundeservice på telefon vil prisen være kr. 5 pr. minutt.

Abonnementet har ikke noen månedsavgift, men du blir fakturert for minimum kr 69 i forbruk pr mnd."

 

Så hva er da egentlig billigst? hvis man f.eks ikke bruker tlf i det hele tatt en måned må man likevel betale 69,- med chess, men ikke med sense...

Jeg personlig foretrekker sense fordi dette blir som et billig kontaktkort, ingen skjulte avgifter o.l., men hvis man er en aktiv bruker av tlf blir jo chess billigst..

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden utelukker du Tele2 pga minimumsdebiteringen hos dem på 69kr når Chess Knock-Out har nøyaktig samme krav? Ser ikke helt logikken der nei.. Hvis du da bare rett og slett foretrekker Chess av en eller annen grunn fremfor Tele2!?

 

Av Sense og Chess så ville jeg personlig valgt Chess/(Tele2)! Billigere abbonement i bruk, og så lenge du forventer å ringe/sms'e/wap'e/mms'e for mer enn 69 kr i løpet av hver måned så vil du jo tjene på å velge vekk Sense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...