hotsand Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Wlan fungerer igrunnen OK, men har noen spørsmål -hver gang jeg starter maskinen må jeg kjøre: iwconfig eth1 essid <ESSID> key s:<KEY> Etter å ha kjørt det, må jeg vente ca to-tre minutter, så er alt OK. i /etc/network/interfaces har jeg lagt til følgende: # The primary network interface iface eth0 inet dhcp iface eth1 inet dhcp wireless-essid <ESSID> wireless-key <WEP-128bitASCII> auto eth1 # Korter er: Intel PRO/Wireless 2100 trådløst nettverk, og det står i en Acer TM291 lci. Går det an å få automatisert dette, slik at den kobler seg til automatisk når maskinen startes? Også viss jeg starter maskinen uten nettverkskabel i, så står den _fryktelig_ lenge ved "configuring network" under oppstart... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvis du bruker verktøyet som følger med Ubuntu skal det gå i skjønneste orden. (System -.administration - networking). Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har satt opp via networking uten at det hjalp noko.. Den har fortsatt ingen kontakt med verden før eg kjører: iwconfig eth1 essid <....> key s: <.....> Skjermskot av networking Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Prøvd å trykke "Deactivate" og så "Activate" igjen? "Networking"-kontrollpanelet kan fungere litt rart noen ganger... Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Prøvd å trykke "Deactivate" og så "Activate" igjen? "Networking"-kontrollpanelet kan fungere litt rart noen ganger... Det har ingen innvirkning.. Ved neste omstart er det akkurat som det var.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå