Hollabaloo Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har en Dell 8600c med ipw2200 kort og truemoblie2300 router. Bruker DHCP/dynamisk IP da jeg flytter pc'en rundt omkring og ikke gidder å omkonfigurere hver gang jeg kommer til et nytt sted. Alt er stabilt og fint, MEN når jeg kobler meg opp mot min egen router, så blir jeg først koblet opp ca 2 sekunder, så koblet fra igjen og så koblet på igjen. Hva er grunnen til dette? Når jeg bruker statisk IP, forblir jeg tilkoblet på først forsøk. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kan være noe kødd med lease time på ip-adressen du får. Er min teori... Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Kan være noe kødd med lease time på ip-adressen du får. Er min teori... Det er et "router-problem" altså? Så gangen er som følgende fra routerens synspunkt: 1. Jeg tildeler 8600c følgende ip-adresse <ip1> *2 sekunder går* 2. NEI NEI!!! <ip1> skal han ikke få ha allikevel. 3. Jeg tildeler 8600c ip-adresse <ip2> ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå