Svanekil Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kan noen fortelle meg om hva jeg bør bruke av USB eller firewire til å øverføre video til PC. Har ikke firewire på pc'en nå, men vurderer å kjøpe et kort om noen anbefaler det. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Fra hva skal du føver over? Om du skal føre over fra et digitalt videokamera MÅ du har firewire. USB brukes ikke til dette formålet. Det er kun for å føre over bilder/filmer fra minnekorte du kan bruke usb. Så da trenger du nok et firewirekort til maskinen din ja. Edit: Velkommen til forumet:) Endret 5. juni 2005 av and_mit Lenke til kommentar
Svanekil Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Sony kameraer kan overføre video med både USB og firewire. Lurte mer på om det er noen kvalitets forskjell? Lenke til kommentar
dragon Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 jeg har canon med både usb og firewire, firewire = videooverføring fra DV-tape og bildeoverføring fra minnekort USB = kun bildeoverføring fra minnekort Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Som jeg nevnte, du må nok ha firewire for å føre over filmen fra miniDV kassetten din... Koster heldigvis ikke allverdens for et slikt fw kort Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 USB 2 kan være farlig til å overføre video.... Bruk firewire! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Farlig? Jøss! Det har vært tilfeller med USB 2 der overføringen har godt så raskt at kamera kan bli ødelagt. Lenke til kommentar
Biggus Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Seriøst? Kameraet har vel en makshastighet på overføring/avspilling? Dessuten er vel firewire raskere i praksis. Iallfall opplever jeg det slik. Edit: leif Endret 5. juni 2005 av Biggus Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 FW er å anbefale, siden det i praksis er kjappere enn USB... Kvaliteten vil bli akkurat den samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå