helbra Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har lenge hatt problemer med mitt trådløse nettverk. Signalstyrken er veldig dårlig, og nettet detter ut i ny og ne. Helt håpløst. Ustyret mitt er 3Com-pakken med router og USB-adapter (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302973) Jeg sitter nå med en laptop ved siden av meg, med et annet internet wlan-kort. Den detter ikke ut når den stasjonære detter ut, og signalstyrken er av en annen verden. Med andre ord er det 3coms USB-adapter som er problemet. Jeg bruker nyeste driver, men er veldig misfornøyd. Er det noen andre med erfaringer om produktet? Noen som har noen tips? Hvis ikke går det mot reklamasjon og en ny produsent. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Er det noen andre med erfaringer om produktet? Noen som har noen tips? Hvis ikke går det mot reklamasjon og en ny produsent. Har satt opp mange av denne typen og de fungerer flott, bytt det i og med ditt eksemplar tydeligvis er defekt, det kan også være at USB-porten kan gi for lite strøm men det er mindre sannsynlig. Og dømme et produkt nord og ned etter og ha prøvd ett defekt eksemplar er ganske unødvendig, jmf topic på tråden. Endret 5. juni 2005 av agvg Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har denne Usb-adapteren selv og kan ikke si annet i løpet av de 3 dagene jag har brukt den at den er 100% stabil. Hadde noe krøll til å begynne med, men det var min egen feil. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 HAr også bare gode erfaringer med denne USB-adapteren Lenke til kommentar
helbra Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hyggelig at noen får dette til å fungere, men hvorfor fungerer det ikke for meg? Er det noen der ute som vet om typiske feil eller problemer? Det ser altså ut til at jeg mister kontakten med det trådløse nettverket pga for svake signaler. Avstanden til routeren er max 10meter og en annen maskin på samme sted får veldig gode signaler. I noen tilfeller får jeg også vite at nettverkstilkoblingen er begrenset og må reboote for at problemet skal forsvinne... Jeg mente ikke å dømme produktet nord og ned, men jeg har sett at mange har problemer med det. Se f.eks. brukernes tilbakemelding på produktet hos komplett.no. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Mine meninger om denne USB-saken. http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4303132 Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Husk at rekkevidde er ikke alt; hvis adapteret sitter bak maskinen og baksiden vender bort fra routeren kan du få problemer. Jeg har to slike adaptere på forskjellig sted i huset og er fornøyd. Prøvde å sette det ene adapteret i htpc'en min, men det gikk ikke pga av for dårlig signal. Baksiden av maskinen hvor adapteret satt vender bort fra routeren og tv'en sitter 10 cm. over der igjen. Signalet får for store problemer å nå adapteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå