Giftmedbarn Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg har en volvo 440, den har et turtall på nesten 1500 omdreininger når den går på tomgang. Dette er vel litt i det meste laget? Hvordan stiller jeg i så fall ned dette? Har hørt det skal finnes en tomgangsskrue, men hvor finner jeg i så fall den? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 er det når motoren er kald eller varm? Prøv å starte den etter at den er kjørt varm en stund, se om da turtallet er det samme... Det er jo også noe som het kaldstart... på eldre motorer var det egen kaldstartdyse. På nyere biler så er den fjernet og det styres av dysene i manifolden... Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Dette er når motoren er varm ja... Den går stabilt og fint på 1500 omdreininger, men siden jeg skal kjøpre tr.heim-sarpsborg til onsdag så hadde det vært greit å få minimert drivstoffforbruket Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Var veldig høgt ja. Ska ligge på 8-900 omdreninger på tomgang med varm motor. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvor gammel er bilen din og hvilken motor er det i bilen din? Hvis det er insprøutingsmotor har vel i hvertfall denne en tomgangsregulator. Når jeg dro ut ledningen til denne på min bil var turtallet på tomgang på 1500 rpm. Så kan godt være denne som er gåen da eller at den ikke får de signalene den skal. Lenke til kommentar
Giftmedbarn Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Det er en 1,7 GLI, 1989 modell. Ja det er innsprutmotor. Hvor finner jeg denne delen da? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Denn sitter på innsugsmanifolden og fungerer som en bypass for gasspjeldet. Går en gummi slange inn til den (rund del) og inn i manifolden igjen... Sitter som regel rundt gasssjeldet. Håper jeg ikke helt borte nå!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå