Worker Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 hei! Jeg sliter med meget høy tempratur på min AmdXP 1800+ cpu. Jeg må nå ta vekk power'et og ha åpent kabinett eller så kommer tempen opp i mot 80 grader. Jeg lurer på om noen kan gi meg noen tips på hvilken vifte som gir best kjøling og samtidig veldig liten pga mitt power henger rett ved siden av cpu'en. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Det er litt vanskelig å svare på hvor stor vifte du trenger da jeg ikke vet hvilken ribbe du har. Men et tips er denne kjøleren : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Denne ser ganske uskyldig ut men den er i stand til å kjøle en XP2100+ og den er BILLIG :smile: Dessuten har den et SOLID kobberinnlegg i bunnen som hjelper til med å fjerne varme. Jeg modda min, boret hull i de 4 ytterste ribbene og stripsa på en 80mm-vifte istedet for den 60mm-vifta som står på. Gikk ned 5 grader (på en XP1600+) Og denne kjøleren passer mellom strømforsyning og hovedkort. Det kan bli litt trangt, men det gikk i mitt midi-tower. Legg også merke til at den har 3 fester på hver side mens mange andre har bare 1 feste. Da faller den hvertfall ikke av :smile: Mål på kortet ditt om den passer fysisk. Lengde=8 cm, bredde=6cm og høyde=8cm. Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-07-19 13:26 ] Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Ja Taisol cgk760 er et glimrende valg... På microplex selger de den for 115kr da... med fanadapter og 80mm er den så godt som lydløs hvis du føler for det.. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Quote: Den 2002-07-19 13:15, Zamoht skrev:Ja Taisol cgk760 er et glimrende valg...På microplex selger de den for 115kr da... med fanadapter og 80mm er den så godt som lydløs hvis du føler for det.. Vel, microplex er min butikk nr 1 når det gjelder kjøling :smile: Jeg fant ikke CGK760 der. Sikkert gått ut av sortimanget deres. Sveinl. Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=CGK760092 Lenke til kommentar
Worker Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 jeg trur Thermaltake Silent Viking blir litt for stor for meg, men Taisol CGK760092 virker som et fornuftig valg. Hvis ikke noen andre har noen bedre forslag så får jeg vel ta å bestille en slik:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå