Pricks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? Hvis ikke kan jeg ikke se hvordan det siste innlegget ditt er relevant. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? Hvis ikke kan jeg ikke se hvordan det siste innlegget ditt er relevant. Jeg sier at Lavrovs utsagn sier oss litt om hvor Russland står i forhold til Israel og palestinerne. Du kommer til å forstå det bedre og bedre i årene som kommer. Nå er det jo ikke bare Russland om er på kant med Israel om dagen. Som Reuters sier det her : Israel er på kant med hele verdenssamfunnet : "Israel's public rebuke of U.N. Undersecretary-General for Humanitarian Affairs John Holmes underscored long-standing tensions between Israel and the world body, which has described Israel's blockade of the impoverished Gaza Strip as "collective punishment" -- banned under the Geneva Conventions." http://www.reuters.com/article/latestCrisis/idUSL122133222 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? Hvis ikke er innlegget ditt fullstendig irrelevant, og ikke minst direkte uærlig og misvisende. Når det gjelder FN så har denne organisasjonen en ensidig fokus på Israel samtidig som Darfur-krisen, kvinners rettigheter i muslimske land, osv. nesten totalt blir oversett: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747911 Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) FN er en korrupt, ueffektiv og uetisk organisasjon som bør omstruktureres. Edit: Noe som er ganske så OT. øhø Endret 26. februar 2008 av Ockham Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du svarte ikke på spørsmålet mitt.Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? Hvis ikke er innlegget ditt fullstendig irrelevant, og ikke minst direkte uærlig og misvisende. Nei, innlegget er ikke irrelevant og ikke misvisende. Hvis du ser på sammenhengen ; Israels fremtid, med tanke på at Russland/Kina-aksen er på full fart opp, så er det veldig relevant det Lavrov sier. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? har Israel noensinne ønsket eller tillatt at det opprettes en Palestinsk stat? Drømmen om det såkallte Stor-Israel (Eretz-Israel) som innkluderer både Vestbredden og Gaza, setter vel en stopper for det.. Lenke til kommentar
freke Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jødene har lært mye av tyskerne hehe. Lebensraum og Stor Israel og konsentrasjonsleire. Skammelig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei, innlegget er ikke irrelevant og ikke misvisende. Jo, fordi det har som utgangspunkt at Israel nekter palestinerne en egen stat. har Israel noensinne ønsket eller tillatt at det opprettes en Palestinsk stat? Ja, de har faktisk uttalt at palestinerne har rett til å ha en egen stat, og de har selvsagt lagt til at det samme gjelder israelere. Drømmen om det såkallte Stor-Israel (Eretz-Israel) som innkluderer både Vestbredden og Gaza, setter vel en stopper for det.. Eretz-Israel er religiøst, og har ingenting med dagens Israel å gjøre. Jødene har lært mye av tyskerne hehe. Lebensraum og Stor Israel og konsentrasjonsleire. Skammelig. "Lebensraum"/"Stor Israel" (sic) har ikke noe med virkeligheten å gjøre, som du ser forklart over. Hvilke konsentrasjonsleire snakker du om? Hva har de lært av tyskerne? Du har det med å trolle... Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg har gått fra å være pro-Palestina til å bli pro-Israel. Grunnen? Muslimene som er i ferd med å ta over verden. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jødene har lært mye av tyskerne hehe. Lebensraum og Stor Israel og konsentrasjonsleire. Skammelig. Uvitenhet på høyt nivå. Sammenligning av de palestinske områdene med dødsleire ifra WW2. Smaksløst. Ja, SKAMMELIG, som du sier. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jødene har lært mye av tyskerne hehe. Lebensraum og Stor Israel og konsentrasjonsleire. Skammelig. Konsentrasjonsleire? Mens udemokratiske Nazi-Tyskland aktivt jobbet for å utrenske diverse folkegrupper med industrialisert folkemord har demokratiske Israel arabere representert i Knesset og med full stemmerett. I tillegg så har jeg ikke hørt om jødiske terrorister som bedrev utstrakt selvmordsbombing eller avfyrte raketter mot tyske sivile mål i forkant. Dette bør være en slående kontrast for den som ikke er så opptatt av å trolle at han glemmer å aktivere både øynene og den rasjonelle delen av hjernen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 I tillegg så har jeg ikke hørt om jødiske terrorister som bedrev utstrakt selvmordsbombing eller avfyrte raketter mot tyske sivile mål i forkant. Nei, av en eller annen grunn så bedrev jødiske terror-organisasjoner heller bombeattentat og drap på engelskmenn. Why? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei, av en eller annen grunn så bedrev jødiske terror-organisasjoner heller bombeattentat og drap på engelskmenn. Why? Les posten min engang til. Det var en kritikk av den direkte sammenligning av Israel og Nazi-Tyskland. Hverken metoder eller situasjonene til de to landene kan sammenlignes. Metodene til Irgun er kritikkverdige, men har lite med den israelske stat å gjøre. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Metodene til Irgun er kritikkverdige, men har lite med den israelske stat å gjøre. Tvertimot, denslags metoder og terror-organisasjoner har ALT å gjøre med den israelske stat. Dagens israelske hær (IDF) er bygget opp på pilarene av diverse jødiske terror-organisasjoner som Irgun, Stern gruppen, og Lehi. "Haganah (Hebrew: "The Defense", ההגנה) was a Jewish paramilitary organization in what was then the British Mandate of Palestine from 1920 to 1948, which later became the core of the Israel Defense Forces." http://en.wikipedia.org/wiki/Haganah http://no.wikipedia.org/wiki/Stern-gjengen http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun http://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_%28group%29 Folk må slutte å tro at terror er en muslimsk "oppfinnelse". Jødene var mye tidligere ute og mere brutale i så henseende. Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? Hvis ikke kan jeg ikke se hvordan det siste innlegget ditt er relevant. Isreal har i flere ganger nektet befolkningen i de okkuperte områdene retten til en egen stat. Den israelske utenrikspolitikken forandret seg for rundt ti år siden, men en anerkjennelse av en levedyktig palestinsk stat har hittil ikke funnet sted. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har Israel noen gang nektet på at palestinerne skal få lov til å ha en egen stat? Hvis ikke kan jeg ikke se hvordan det siste innlegget ditt er relevant. Isreal har i flere ganger nektet befolkningen i de okkuperte områdene retten til en egen stat. Så flink du er til å endre tema! Men vi diskuterer altså ikke de okkuperte områdene. Vi diskuterer hva Israel mener generelt om en palestinsk stat. Den israelske utenrikspolitikken forandret seg for rundt ti år siden, men en anerkjennelse av en levedyktig palestinsk stat har hittil ikke funnet sted. Israel anerkjenner at palestinerne har rett til en egen stat. Sorry, men det klarer du ikke å ro deg unna. At palestinerne ødelegger for seg selv ved å stadig angripe Israel og slakte ned hverandre internt er en annen diskusjon, og har ingenting med det at Israel ikke motsetter seg at palestinerne har rett til en egen stat. Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Så flink du er til å endre tema! Men vi diskuterer altså ikke de okkuperte områdene. Vi diskuterer hva Israel mener generelt om en palestinsk stat. Isreal har flere ganger eksplisitt nektet palestinere en egen palestinsk stat. Israel anerkjenner at palestinerne har rett til en egen stat. Sorry, men det klarer du ikke å ro deg unna. At palestinerne ødelegger for seg selv ved å stadig angripe Israel og slakte ned hverandre internt er en annen diskusjon, og har ingenting med det at Israel ikke motsetter seg at palestinerne har rett til en egen stat. Jeg snakker om grensene, prøv igjen. Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei, innlegget er ikke irrelevant og ikke misvisende. Jo, fordi det har som utgangspunkt at Israel nekter palestinerne en egen stat. Må visst lære deg litt tekstanalyse Pricks. Innlegget har som utgangspunkt at Russland ( ved Lavrov ) viser en lite Israel-vennlig holdning. Les det en gang til du, så ser du at det er det som er utgangspunktet for innlegget. Og det du reagerer på, er Lavrovs holdning. Og det er jo nettopp det som er poenget, at Lavrovs holdning er lite Israel-vennlig. Men du har jo fått noe å kverulere om. Og da er jo ihvertfall du lykkelig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Isreal har flere ganger eksplisitt nektet palestinere en egen palestinsk stat. Kilder for denne påstanden? Israel anerkjenner at palestinerne har rett til en egen stat. Sorry, men det klarer du ikke å ro deg unna. At palestinerne ødelegger for seg selv ved å stadig angripe Israel og slakte ned hverandre internt er en annen diskusjon, og har ingenting med det at Israel ikke motsetter seg at palestinerne har rett til en egen stat. Jeg snakker om grensene, prøv igjen. Men JEG snakket altså om en egen stat, og DU svarte på MITT innlegg. Prøv igjen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg