Gå til innhold

Hva er ditt syn på "mp3" loven?

Anbefalte innlegg

Jo, det stemmer. CD-salget gikk opp i 2004. Salg av film på DVD er også økende, og jeg tror at også kinoene opplever økende besøkstall. Dette med DVD baserer jeg på en som bor i USA og jobber i noe som har med filmindustrien å gjøre. Han hater fildeling, men måtte motvillig innrømme at DVD-salget faktisk var på vei oppover.

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mp3 lov, og fildelingsforbud, hvem bryr seg?

Nå er jo denne tåpelige mp3 loven teknisk sett lagt DØD

Men nå er det abbsolut noen politikere som vil vekke mp3 loven opp fra de døde. :nei:

Fordi EU protesterer? Hvem fan bryr seg om hva EU mener! :realmad:

De har jo bare som mål å kontrollere hele europa! :no:

Lenke til kommentar
[1]Mp3 lov, og fildelingsforbud, hvem bryr seg?

[2]Nå er jo denne tåpelige mp3 loven teknisk sett lagt DØD

[1] Jeg. Ikke at det vil påvirke mine aktiviteter på nettet i nevneverdig grad, men jeg tror det kan føre til at platebransjen får blod på tann og vi får svenske tilstander her i landet (les: antipiratbyrån (i Norge: antipiratgruppen)).

[2]Nei, den nye åndsverkloven ble aldri lagt død.

Lenke til kommentar
Jo, det stemmer. CD-salget gikk opp i 2004. Salg av film på DVD er også økende, og jeg tror at også kinoene opplever økende besøkstall. Dette med DVD baserer jeg på en som bor i USA og jobber i noe som har med filmindustrien å gjøre. Han hater fildeling, men måtte motvillig innrømme at DVD-salget faktisk var på vei oppover.

Noen danske studenter hadde sjekket tallene til platebransjne for å se om det var hold i påstandene om at fildeling skadet platesalget. Det de fant ut var at platebransjen tok utgangspunkt i tallene fra 2000. Platesalget hadde økt gjevnt og trutt gjennom hele 90-tallet og nådde en all time high i 2000. Da begynnte platesalget å synke og stabilisere seg.

Lenke til kommentar
[1] Jeg. Ikke at det vil påvirke mine aktiviteter på nettet i nevneverdig grad, men jeg tror det kan føre til at platebransjen får blod på tann og vi får svenske tilstander her i landet (les: antipiratbyrån (i Norge: antipiratgruppen)).

Ta det med ro. Antipiratbyråns innsamling av IP-adresser kan være ulovlig, og de er muligens allerede i trøbbel for brudd på personvernlover. Dessuten begynner nå nettverk der ingen vet hvem som sender en fil eller hvem som mottar den å bli klare for allmenn bruk, og dermed blir det helt umulig å finne opplaster og nedlaster.

Lenke til kommentar

Antipiratbyråns metoder ER ulovlige, men det er ikke sikkert det vil bli slik i Norge. Økokrim har jo (så og si) uttalt at de forventer at bransjen selv står for oppsporing og tildels etterforskning av fildelere.

Det er vel bare et spørsmål om tid før Waste tar av. Også har man jo FTP med SSL ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...