[muffin] Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg har fått i oppdrag å fikse pc'en til en kompis av meg, men klarer ikke finne ut av det. Prøver jeg å installere WIN XP Home m/sp2, fryser skjermbildet idet windows logoen kommer. Indikatoren ruller et par ganger over, og så fryser den. Har prøvd å installere win xp pro uten sp2, og det går rett inn. Det samme gjør alle andre versjoner av win xp som ikke har sp2. Jeg har forsøkt å ta ut all hardware bortsett fra en ram-brikke og GPU, men det hjelper ikke noe. Litt usikker på eksakt hardware, men kommer tilbake på det i morgen. CPU : P4 3,00 ghz 2mb cache 800 mhz fsb HK : Asus ett-eller-annet GPU : Sapphire Radeon 9500 pro 128 mb AGP 8x RAM : 4x256mb Cruicial twin-matched pc-3200 400mhz Er det noen som har opplevd dette før ? Med tanke på alle problemene folk har hatt med sp2 er vel ikke det utenkelig Takker for alle svar. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 hva som skjer hvis du legger inn SP2 etterpå ? ( laster ned eller bruke SP2 cd'en ) hvis dette går, kan de være noe galt med med din installasjons cd. du må også kontrollere om alle drivere er oppdatert, til å takle sp2. sp2 får mye skyld for mye rart. har nettopp installert xp home og sp2 separat på en maskin, men glemte å installere usb drivere. klarte ikke å installere disse etterpå, var nødt til å avinstallere sp2 først, da gikk dette uten problemer. ( min egen skyld og ikke sp2 ) lykke til Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Har ikke en win xp home oem uten SP2 tilgjengelig akkurat nå (men snart). Jeg har forsøkt med flere forskjellige windows disker, men det er samme problem med alle, så lenge de har SP2. Det er også en clean install, så drivere kan ikke være problemet. Legger jeg inn win xp pro uten SP2 så går det helt fint, men det er win xp home oem som skal være på maskinen, siden det er den han har gyldig serial til. Han har rotet bort sin win xp home oem cd, så han fikk en ny tilsendt, men den var med SP2... Skjønner ikke det her Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Må bare oppdatere litt her... Det er forsøkt å installere med alt i. Uten hell. Det er forsøkt å installere med bare gpu + en ram brikke i. Uten hell. Det er forsøkt å installere med en annen gpu. Uten hell. Det er forsøkt å installere etter bios oppdatering. Uten hell. Jeg får ikke startet opp i Safe Mode, den stopper idet den laster agp440.sys (eller-noe-sånt). Hovedkort er Asus P4C800. Er det noe jeg har oversett ? Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei, fant en art. om stopp-koden din, se under http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;324764 Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Takk for det ! Det høres akkurat ut som mitt problem Skal prøve så snart jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Dette fungerte nesten... Nå kommer jeg inn i windows (med SP2), men jeg får ikke installere drivere til skjermkortet fordi jeg ikke har en standard vga driver installert fra før. Men det er jo den standard driveren som ikke lar meg komme inn i windows... selv ikke i Safe Mode. Finnes det et triks for å få inn driverene til skjemkortet ? Evt. ikke offisielle Ati drivere som ikke er så kresne ? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ' date='09/06/2005 : 12:03'] Dette fungerte nesten... Nå kommer jeg inn i windows (med SP2), men jeg får ikke installere drivere til skjermkortet fordi jeg ikke har en standard vga driver installert fra før. Men det er jo den standard driveren som ikke lar meg komme inn i windows... selv ikke i Safe Mode. Finnes det et triks for å få inn driverene til skjemkortet ? Evt. ikke offisielle Ati drivere som ikke er så kresne ? prøv en " omega " driver, kanskje finnes den her: http://www.omegadrivers.net/ lykke til Lenke til kommentar
sogkib10 Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 synes det går igjen og igjen at folk har problemer med SP2 jeg Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Nå funket det ! Bootet til windows installasjons cd, gikk i recovery console. Så skrev jeg "disable agp440", og bootet på ny. Nå kom jeg inn i windows, men fikk ikke installere skjermkort driver, da den krevde at det var en standard driver lastet (den jeg disablet f.eks). Sååå... Jeg byttet ut agp440.sys filen (versjon 5.1.2600.2180) i "...system32/drivers" med den gamle agp440.sys filen (versjon 5.1.2600) fra en windows cd uten sp2, endret filversjonnavnet i alle registeroppføringer som viser til agp440.sys, slik at det stemte med den filen jeg la til. Så bootet jeg til windows installasjons cd'en, gikk i recovery console, og enablet agp440.sys igjen. Og nå fikk jeg bootet til windows, OG installert nye ati drivere Er ikke alle oppdateringer som er av det gode... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå