Gå til innhold

Skal jeg angre?

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny pc med SLI på 6800GT, men er et 512MBRam Kraftigere/Bedre?

:hmm:

Det jeg har nå

Jeg har fremdeles et par dager igjen på angrefristen og lurer på om jeg skal bytte til et 512 men er det noe bedre?

Her er det korte jeg vurderer og bytte til...

Med tanke på oppgradering, kan jeg jo hive i et til 512 seinere, men er litt låst viss jeg beholder de to jeg har no :hmm:

Takk for svar :D

Endret av chills
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ingen vits til å bytte til 512mb. Du trenger det ikke. Det vil ta lang tid før vi engentlig trenger 512mb ram på skjermkort. Du trenger det ikke på et 6800 kort, det vil ikke ta nytte av alt minnet.

ati x800xl 512mb og x800xl 256mb har blitt teste og det var ingen ytelseøkning med 512mb, bare på noen få spill og da var det noen få ekstra fps.

Lenke til kommentar
2x6800GT i SLI er overlegne 1x6800ULTRA 512mb

Akk ja, og med tanke på jeg nesten bare programmerer har jeg ikke akkurat enorme grafikk krav heller, men det er litt koselig og spille i pausene... :D

De yter bra, men har litt problemer med klokking, de kjører bare på 350mhz og 1ghz, altfor lite :no:

På komplett.no står det at de skal kjøre med 430 og 1.2, har prøvd og klokke til det men når jeg tester de nye instillingen får jeg feilmelding

Det er vel bare bagatell, kan vel vente en stund før overklokking blir et alternativ for å holde følge med kravene til bedre grafikk ;)

Lenke til kommentar
Akk ja, og med tanke på jeg nesten bare programmerer har jeg ikke akkurat enorme grafikk krav heller, men det er litt koselig og spille i pausene... :D

Hva skal du med to stk 6800GT da..?

Har du vunnet i Lotto eller no'? 7000kr på noe du bare trenger sånn i pausene.. syykt.. menmen, jeg er vel bare misunnelig.. :p

Lenke til kommentar

kjekt med 2x6800GT, kan ta det ene med deg til Jobben å spille i pauene :p

Ellers så kan du ta det med til kameraten med 6200 kort :p mens du er på besøk til han viser du kortet ditt.

Men seriøst, 6800GT i SLI er best... unntatt 6800ultra i SLI da :p

Lenke til kommentar
Selg det ene 6800gt og klar deg med ett. Å betale over 3500kr ekstra for å få noen stusselige prosent mer enn du vil få med ett, er jo dumt nok til å bruke angreretten for det den er verdt.

Enig i den assa! Send de to 6800GT kortene tilbake.. og kjøp et nytt enkelt 6800GT istedenfor!

Lenke til kommentar
Selg det ene 6800gt og klar deg med ett. Å betale over 3500kr ekstra for å få noen stusselige prosent mer enn du vil få med ett

enig

Vet dere hva, :blush: , skulle gjerne sendte de tilbake men orker ikke tanken på å være uten data i en uke.... :D

Kanskje jeg bare selger det ene korte... :thumbup:

Lenke til kommentar
Akk ja, og med tanke på jeg nesten bare programmerer har jeg ikke akkurat enorme grafikk krav heller, men det er litt koselig og spille i pausene...  :D

Hva skal du med to stk 6800GT da..?

Har du vunnet i Lotto eller no'? 7000kr på noe du bare trenger sånn i pausene.. syykt.. menmen, jeg er vel bare misunnelig.. :p

Nei, ikke akkurat vunnet i lotte... Kanskje litt overdreven grafikk men måtte ta litt hardt

i, de siste 4 årene har jeg nemmelig "spillt", med 16MB DDR grafikk på en bærbar pc...

Jeg var dritt lei av blue screen/krasj, ville ha noe som FUNKER.

Hovedgrunnen til jeg kjøpte ny pc var at jeg ikke kunne programmere directX på den...

Endret av chills
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...