Gå til innhold

Enkel, men god innføring i CSS på norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noen gode forslag her?

Jeg går ut ifra at du har hatt nok engelskundervisning på grunnskolen til å forstå det som blir fortalt på htmldog.

Hva vet du om at det er han som skal bruke det..? Dessuten er det vel allmenn kunnskap at det for de fleste nordmenn er lettere å tilegne seg kunnskap på norsk enn på engelsk.

Når han spør om noen har noen gode norske sider, hva er da poenget med å lage kvalm med å komme med slikt..?

OnTopic:

Noen på skolen laget et innføringskurs i CSS i fjor, det ligger her. Har aldri lest det, så kan ikke garantere for innholdet, men vet det er hentet fra pålitelige kilder vertfall.

Edit; Politelig/pålitelig.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

hehe engelsk kunnskapene er nok OK de, men det går betydelig raskere å forstå sammenhengen og ideen bak konseptet hvis man får det forklart med teskje.

Derfor ba jeg om sider på norsk.

.... og som man sier i jungelen; roper man i hw.no, får man svar!

Takker for bidrag!

Lenke til kommentar
Hva vet du om at det er han som skal bruke det..? Dessuten er det vel allmenn kunnskap at det for de fleste nordmenn er lettere å tilegne seg kunnskap på norsk enn på engelsk.

Når han spør om noen har noen gode norske sider, hva er da poenget med å lage kvalm med å komme med slikt..?

Hei, Marvil.

Det var ikke meningen å lage kvalm da jeg ba ham slå opp htmldog. Jeg vet at det finnes ytterst få sider på Internett som egentlig vet hva semantikk er, hvordan CSS skal brukes og hva som ikke hører hjemme i HTML-markup-en.

Hva han skal bruke det til, er jeg neimen ikke sikker på. Håper han skal lære seg å lage websider. Om han skal bruke innholdet på websiden til noe annet, så går jeg ut ifra at det uansett blir vanskelig på grunn av de restriksjoner som måtte følge med lisensen til innholdet.

Alle som er ferdig med ungdomsskolen, skal kunne «greie ut om fagstoff på engelsk, f eks ved å holde foredrag og skrive rapporter» og på så måte også forstå fagstoff på engelsk.

Jeg beklager å ha virket kvalmende, det var ikke meningen, jeg bare gav han en side hvor jeg vet det finnes mye bra informasjon om emnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...